۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۴۵۶۳

بیش از هزار اسیر فلسطینی در برابر یک اسیر صهیونیستی آزاد می شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانسی مطبوعاتی به تشریح توافق به دست آمده برای مبادله هزار و 27 اسیر فلسطینی با یک نظامی صهیونیستی پرداخت.
گلعاد شاليت، اسير صهيونيستي خالد مشعل
به گزارش خبرگزاری رسا، خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، شام گاه روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی که با هدف تشریح توافق به دست آمده برای مبادله اسیران فلسطینی با گلعاد شالیت، نظامی صهیونیست در دمشق برگزار شد، گفت: بر اساس توافق به دست آمده، هزار و 27 فلسطینی زن و مرد در دو مرحله آزاد خواهند شد.

وی با تشریح جزئیات توافق به دست آمده درباره مبادله اسیران فلسطینی با یک نظامی صهیونیست با میانجی گری طرفین مصری و آلمانی، افزود: قرارداد مبادله اسرا در دو مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول آن [با رسیدن شالیت به آلمان]450 اسیر طی یک هفته آینده آزاد خواهند شد و مرحله دوم این مبادله نیز دو ماه پس از اجرای مرحله اول [با رسیدن شالیت به اسراییل] اجرا خواهد شد و در قالب آن 550 نفر از اسرای فلسطینی باقی مانده در زندان های صهیونیستی آزاد خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تمامی 27 اسیر زن فلسطینی مشمول این مبادله هستند، تاکید کرد: هیچ اسیر زن فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی باقی نخواهد ماند و همچنین در مرحله اول این مبادله، 315 نفر از اسرای محکوم به حبس های طولانی مدت آزاد خواهند شد.

خالد مشعل همچنین با اظهار اینکه ما در این مبادله تلاش کردیم که اسرای مشمول مبادله از تمامی مراحل و مناطق شامل کرانه باختری و باریکه غزه و قدس اشغالی و اراضی 48 و جولان و فلسطینیان مقیم کشورهای خارجی باشند و این مساله نشانگر وحدت میهن و ملت فلسطین است، گفت: این قرارداد اعلام می کند که ملت فلسطین در داخل و خارج یکپارچه هستند و همچنین باعث وحدت بیشتر ملت از طریق آزادی اسرای تمامی گروه ها می شود.

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس، این قرارداد مبادله اسیران را یک دستاورد ملی فلسطینی و بیانگر وحدت ملت فلسطین دانست و با ابراز اینکه ما وارد نبردهای سختی در خلال مذاکرات برای آزادی اسیرانی از مناطق اشغالی 1948 شدیم، گفت: ما از نهایی شدن قرارداد مبادله اسیران خرسند هستیم، اما دوست داشتیم که این قرارداد همه اسیران فلسطینی را که در زندان های اشغالگران به سر می برند، شامل شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به خوشحالی آمیخته با درد و اندوه ملت فلسطین که نتوانسته است تمامی اسرای فلسطینی را از زندان ها آزاد کند، وعده تداوم تلاش برای آزادی تمامی اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی را داد و گفت: مقاومت غیرممکن را ممکن خواهد ساخت تا بتواند تمامی اسرا را آزاد کند و کسی که بتواند 1027 اسیر را آزاد کند، خواهد توانست 7 هزار اسیر را نیز آزاد کند.
وی خطاب به مادران و پدران و همسران و خانواده های اسرا که همچنان چشم به راه عزیزانشان هستند، گفت: اطمینان می دهم همان طوری که اکنون گروهی از ملت و امت ما با آزادی این اسرا شاد و خوشحال می شوند، شما هم به حول و قوه الهی در آینده نزدیک طعم خوشحالی را خواهید چشید

خالد مشعل در پایان، تحقق این مبادله را به گردان های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس و تمامی گروه های مقاومت که در عملیات اسارت گلعاد شالیت نقش داشتند، تبریک گفت و تاکید کرد: هر کس توانسته باشد این مبادله را به نتیجه برساند، می تواند سرزمین فلسطین را نیز آزاد کرده و زمینه تحقق حق بازگشت و یکپارچگی ملت فلسطین و وحدت کلمه آن و نیز تشکیل مرجعیت فلسطینی را فراهم کند.

گفتنی است که گلعاد شالیت، نظامی 24 ساله رژیم صهیونیستی در سال 2006 در جریان درگیری های گروه های مقاومت فلسطینی با نیروهای صهیوینستی در مرز باریکه غزه به اسارت نیروهای فلسطینی درآمد./981/ب902/گ
ارسال نظرات