۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۱۱۴۶۴۰
مسؤول کانون های مساجد گیلان:

بیداری اسلامی برگرفته از تعالیم قرآن، انقلاب اسلامی و سیره امام راحل است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون های فرهنگی مساجد گیلان با بیان این که بیداری اسلامی از مساجد آغاز شد، افزود: خیزش های مردمی امروز در خاورمیانه برگرفته از تعالیم قرآن، انقلاب اسلامی ایران و سیره امام خمینی (ره) است.
مسؤول کانون هاي فرهنگي مساجد گيلان
حجت الاسلام سلیمان پورابراهیم، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران برآمده از مساجد بود، گفت: مساجد محل بیداری ملل اسلامی است و همین بچه های مسجدی و افکار مسجدی بودند که ایران اسلامی را در جنگ تحمیلی به پیروزی رساندند.

وی با بیان این که بیداری اسلامی از مساجد آغاز شد، افزود: خیزش های مردمی امروز در خاورمیانه برگرفته از تعالیم قرآن، انقلاب اسلامی ایران و سیره امام خمینی (ره) است که همه این موارد مرتبط با مساجد بوده است.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به این که نقش مساجد در تحولات بین المللی بسیار پر رونگ بوده است، خاطرنشان کرد: امروز مساجد افزون براین که یک پایگاه عبادی به شمار می رود، بهترین مکان برای قیام های مردمی علیه ظلم و استبداد به شمار می رود.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد گیلان با بیان این که مساجد نقش اصلی را در ایجاد و پیروزی نهضت عظیم اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) داشتند، بیان داشت: امام راحل نهضت اسلامی مردم مسلمان ایران را در مسجدی کوچک در قم پایه ریزی کرد و آن را از طریق مساجد در همه نقاط ایران اسلامی پیش برد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که روزی از همین مساجد آغاز شد امروز سبب بیداری ملت های مسلمان در خاورمیانه و شمال آفریقا شده است.

حجت الاسلام پورابراهیم با اشاره به این که مسجد سازی در جوامع اسلامی یک امر مقدس، نورانی و یک سنت نیکو بشمار می رود، گفت: کسانی که می خواهند در امور خیر جامعه سرمایه گذاری کنند، مسجد سازی از جمله این امور است.

وی با بیان این که امروز مساجد پایگاه‌های مردمی برای آگاهی‎بخشی و هشیارسازی مردم و انقلابیون کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا هستند، بیان داشت: عامل اصلی هراس دشمن ازنقش مساجد تقویت وحدت وهمدلی در میان ملت اسلامی است.

حجت الاسلام پور ابراهیم با بیان این که دشمن بر قدرت مساجد واقف است، افزود: مهم ترین مأموریت آحاد جامعه اسلامی تقویت باورهای دینی است و این جزأ سیاست های اجرایی سال 90 کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور است.

وی تصریح کرد: باید یک برنامه ریزی دقیق، منسجم و کارشناسی شده داشته باشیم تا به باورهای دینی مردم صدمه ای نرسد و شبهاتی که در جامعه است باید بر طرف گردد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد گیلان، تقویت باورهای دینی مردم را از مهم ترین رسالت کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و گفت: تقویت روحیه خودباوری جوانان و مبارزه با روحیه خود باختگی جوانان باید از سوی این کانون صورت گیرد./950/ت302/س
ارسال نظرات