۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۵۳۳۸
فرمانده بسیج طلاب آذربایجان شرقی:

حضور در فضای سایبری راه مقابله جدی ‌در جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده بسیج طلاب آذربایجان شرقی با تأکید بر راه‌اندازی اتاق فکر جنگ نرم‌ گفت: مهم‌ترین کار بسیج در شرایط امروز باید حفظ، تبیین و توسعه تفکر بسیجی و نهادینه کردن آن در رفتارها باشد.
جنگ نرم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، فرمانده بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی، امروز در همایش توجیهی مسؤولان عقیدتی سیاسی حوزه‌های بسیج دانشجویی تبریز اظهار داشت: ‌دشمن از پیشرفته‌ترین امکانات و بالاترین قدرت‌های رسانه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی استفاده می کند.

وی با تاکید بر این‌که استکبار به دنبال تاثیرگذاری بر افکار و عقاید مردم کشورمان است، افزود: آنها به دنبال این هستند تا فرهنگ بسیجی را از ما بگیرند اما مهم‌ترین کار بسیج در شرایط امروز باید حفظ، تبیین و توسعه تفکر بسیجی و نهادینه کردن آن در رفتارها باشد.

حجت الاسلام سرایی با بیان اینکه بسیج باید طراحی جنگ نرم را علیه دشمن آغاز کند، تاکید کرد:‌ کشورمان باید در حوزه جنگ نرم موضع تهاجمی داشته باشد و با ایجاد اتاق فکر به دشمن تهاجم کند، چرا که نقاط قوت زیادی داریم که می‌توانیم این تهاجم را مدیریت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت باید در تمامی عرصه های مختلف نهادینه شود و مغفول ماندن این فرهنگ آسمانی به جامعه آسیب جدی می زند و موجب انحراف آن از مسیر اصلی می شود، چراکه امروزه دشمنان نظام با هجمه های فرهنگی شدید سعی در بی فروغ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه میان نسل جوان دارد.

حجت الاسلام سرایی افزود: امروز شاهدیم دشمنان در عرصه جنگ نرم با استفاده از ماهواره، اینترنت و تبلیغات گسترده سعی در ترویج انحراف‌های اخلاقی در میان جوانان هستند و سعی می کنند با ترغیب آنان به سوی نحله‌های انحرافی و عرفان‌های کاذب آنان بی هویت کنند.

وی با اشاره به این که دشمن بیدار است و لحظه به لحظه در حال توطئه چینی علیه نظام است، گفت: دانشجویان بصیر و آگاه بسیجی باید با حضور در فضای سایبری و نیز برگزاری جلسات مختلف اعتقادی و سیاسی با سعی و تلاش شبانه روزی مقابل شبهات دشمنان در این جنگ نرم مقابله کنند.

فرمانده بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی تاکید کرد: متاسفانه امروزه برخی افراد باور هنوز نکرده اند که ما وارد یک جنگ تمام عیار نرم با دشمن شده ایم و به خاطر همین ناباوری و اهمال کاری ها شاهد نتایج حملات دشمن در عرصه جنگ نرم هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات