۳۰ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۳۴۸
رییس اوقاف و امور خیریه قوچان:

ارتقای کیفی فعالیت اماکن متبرکه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان گفت: بقاع متبرکه همواره مورد توجه مردم و به خصوص مسئولان بوده است و مسأله مهم در این عرصه گسترش و ارتقای سطح کیفی بقاع است.
امامزاده
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام عبدالحمید رحمانی حسینی روز گذشته در دیدار با مدیران هیات امنا و خادمین بقاع متبرکه که با رویکرد توجیهی شهرستان ها برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به سیاست های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور حرکت های روبه رشدی در بقاع متبرکه قوچان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شهرستان قوچان دارای 29 بقعه است که از این تعداد 22 امامزاده و 6 آرامگاه و مزار زیارتگاه پیامبر شیث در این شهرستان وجود دارد که آن را در رده شهرستان های مذهبی استان قرار می دهد.

حجت الاسلام حسینی گفت : شهر قوچان در مسیر تشرف زائران بارگاه امام رضا قرار گرفته است که این شهر به نوعی همواره پذیرای مسافران وکسانی که به شهر مشهد مقدس وبارگاه امام رضا (ع) مشرف می شوند پذیرایی می کند چرا که از وظایف خادمین است .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قوچان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، ادامه داد: به همین دلیل و در راستای منوییات مقام معظم رهبری این جلسات توجیهی با این رویکرد تشکیل شده است .

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ها وسیاست های سازمان اوقاف کشور حرکت های نسبتا روبه رشدی در بقاع متبرکه قوچان صورت گرفته است ./930/د103/س
ارسال نظرات