۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۴۰۱
مسؤول بسیج طلاب آذربایجان شرقی:

مقابله با جنگ نرم تداوم مسیر آرمان‌خواهی شهدای انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی گفت: مهم‌ترین توصیه شهدا اطاعت و تبعیت محض از ولایت فقیه بوده است، امروز اگر دغدغه شهدا و آرمان متعالی ایشان را داریم، باید در سنگر ولایت برای مقابله با جنگ نرم دشمنان شب و روز نشناسیم.
کلاس درس حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی، امروز در نشست عقیدتی سیاسی طلاب حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز اظهار داشت: نقش روحانیان و طلاب پیرو خط ولایت در دوران هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، گواه این مدعا، تعداد شهدای روحانی در مقایسه با دیگر اقشار است.

وی با بیان این‌که روحانیت افزون بر نقش تبلیغی، در خط مقدم نیز به نبرد با دشمنان پرداختند، خاطر‌نشان کرد: جهاد در راه خدا و دفاع از حریم اسلام و کیان اسلامی تا مرز شهادت، وظیفه ای الهی و آرمانی انسانی است که روحانیت با حضور در صحنه‌های مختلف نظام بدان عامل بوده اند.

حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که روحانیت وامدار تلاش هزاران ساله حوزه‌های علمیه شیعی است، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه، میراث جهاد علمی فرزانگان دانش است؛ کسانی که در تعمیق و گسترش مبانی و مفاهیم مکتب اسلام کوشیدند و در این راه، آسودگی و فراغت نشناختند.

وی با تأکید بر مطالعات به روز از سوی طلاب جهت پاسخگویی به شبهات القایی دشمنان گفت: اسلام، به اسلام شناس واقعی نیاز دارد، اگر گروهی نباشند که حقایق اسلام را از منابع اصیل آن به دست آورند، اسلامی در کار نخواهد بود، دفاع از روحانیت به این دلیل نیست که یک صنف است بلکه به دلیل حمایت از آرمان اسلامی و برقراری نظامی بر پایه احکام الهی است.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمنان همواره سعی کرده‌اند میان روحانیت و مردم فاصله و تفرقه بیندازند تا به اهداف شوم خود برسند اما هیچ‌وقت موفق نبوده‌اند.

وی با اشاره به بخش‌های از منویات امام راحل مبنی بر رسالت خطیر روحانیت و حوزه‌های علمیه در مقابله با تهاجم عقیدتی دشمنان نظام اسلامی اظهار داشت: امام راحل می فرماید؛ حوزه های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع، مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کج روی ها بوده اند. علمای بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش کرده اند تا مستضعفان از کوثر زلال معرفت سیراب شده اند.

مسؤول بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی با تاکید بر رسالت خطیر طلاب و روحانیان در ادامه راه شهدا گفت: مهم‌ترین توصیه شهدا اطاعت و تبعیت محض از ولایت فقیه بوده است، امروز اگر دغدغه شهدا و آرمان متعالی ایشان را داریم، باید در سنگر ولایت برای مقابله با جنگ نرم دشمنان شب و روز نشناسیم.

حجت الاسلام سرایی افزود: اگر اعتقاد بر این است که وجود معنوی روحانیت برای بقای اسلام و ارزش های دینی در نظام ضروری است، باید در دفاع از حریم روحانیت نیز کوشا باشیم و این مسأله محقق نخواهد شد مگر با تهذیب نفس و تقرب به درگاه الهی که لازمه کار تبلیغی از سوی سربازان حضرت ولی‌عصر(عج) است./935/پ202/س
ارسال نظرات