۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۵۱۷

گردهمایی ائمه جماعات عجب‌شیر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جماعات، مبلغان و روحانیت شهرستان عجب شیر با مسؤولان آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب‌شیر، امروز در گردهمایی ائمه جماعات و مسؤولان آموزش و پرورش این شهر اظهار داشت: روحانیت همواره در طول تاریخ مدافع اسلام و ولایت بوده و در طول 32 سال گذشته دلسوزانه انقلاب اسلامی را حمایت کرده است.

وی با تاکید بر این‌که نقش تبلیغی و تربیتی روحانیت در عرصه های مختلف اجتماعی کاملا مشهود و اثبات شده است، خاطر نشان کرد: تبلیغ ارزش های دینی در مدارس اصلی مهم در نظام آموزشی کشور محسوب می شود که روحانیت می تواند تاثیرگذارترین قشر در این عرصه باشد.

حجت الاسلام شربیانی با بیان این‌که حضور معنوی روحانیت در مدارس با نتایج مطلوب و ماندگاری همراه بوده است، گفت: متولیان نظام آموزش و پرورش بایستی زمینه های لازم برای حضور مبلغان حوزوی در مدارس را فراهم کنند، البته حضور روحانیت نباید تنها در اقامه نماز جماعت خلاصه شود.

امام جمعه عجب شیر گفت: روحانیان و مبلغان حوزوی می‌توانند با ابتکار عمل و نوآوری در روش‌های تبلیغ و همچنین ایجاد جذابیت های لازم، دانش‌آموزان را بیش از گذشته با مبانی و شعائر اسلامی آشنا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از روحانیان به عنوان نقطه قابل اتکا و پشتوانه معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: اگر به این امر بی‌توجهی کنیم در تربیت نسل آینده دچار نوعی بی‌هویتی می‌شویم که محصول آن شکل‌گیری نسلی بی‌اعتقاد و بدون باور است.

حجت الاسلام شربیانی ادامه داد: امروز دشمنان و غرب به دنبال مصادره و انحراف انقلاب های مردمی هستند، از این رو اگر روحانیت نقش هدایتی خود را به درستی ایفا کند، جلوی این توطئه شوم گرفته می شود.

همچنین حجت الاسلام مقدسی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی عجب شیر در سخنانی با تشریح اهمیت اقامه نماز جماعت در مدارس با حضور روحانیان اظهار داشت: آشنایی روحانیان و مبلغان با روان شناسی تبلیغ و اقتضای سنی دانش آموزان، اصلی مهم در تبلیغ به شمار می رود./935/پ202/س
ارسال نظرات