۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۵۷۵
سردار نقدی:

مسؤولان فرهنگی از رویدادهای جهانی برای تبلیغ دین استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ سردار نقدی با بیان این که دنیا با یک خلاء بزرگ ‌فکری و ایدئولوژیکی مواجه است، اظهار داشت: مسؤولان و کارشناسان عرصه های فرهنگی باید همه عزم خود را جزم کرده و از رویدادهای جهانی کمال استفاده و بهره را برای ترویج آموزه های اسلامی ببرند.
سردار محمد رضا نقدي، رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سردار محمدرضا نقدی‌، رییس سازمان بسیج مستضعفین، پیش از ظهر امروز در مجمع ‌عالی بسیج اقشار و مستضعفین سپاه حضرت ولی ‌عصر(عج) خوزستان، با اشاره به اینکه انقلابی بزرگ در جهان به راه افتاده است، اظهار داشت: انقلابی که هم اکنون در سراسر جهان گسترش یافته سیلی محکمی به صورت ابرقدرت‌های جهانی زده، به طوری که دیگر امپراتوری‌های شرق و غرب فرو ریخته‌اند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که پس از گذشت چندین قرن جنایتکار بودن کاپیتالیسم ثابت شد، تصریح کرد: آنان چندین قرن با کشتار و خون‌ریزی خود دنیا را تصرف و شکنجه گاهی بزرگ ساختند، اما خوشبختانه با یاری خداوند متعال، امروز موج بیداری اسلامی دنیا را فرا گرفته که باید از آن کمال بهره و استفاده را ببریم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه ‌امروز دنیا با یک خلاء بزرگ ‌فکری و ایدئولوژیکی مواجه است، گفت: دولتمردان، مسؤولان، کارشناسان و همه فعالان عرصه های فرهنگی باید با قدرت همه عزم خود را جزم کرده و اجازه ندهند تا نقاب شیطانی جای این خلاء بزرگ را پر کند؛ از این رو باید با همه توان بار دیگر ظالمانه بودن قدرت‌های جهانی را به اثبات برسانیم.

سردار نقدی مشکلات موجود در جامعه را مانع دستیابی به الگوی تمام‌ عیار اسلامی دانست و تأکید کرد: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود بیان کردند که هر جایی مسؤولان کشور توانایی‌های مردم را شناختند و آن‌ها را به کار گرفتند موفق می‌شوند؛ از این رو ناکامی های موجود در جامعه به سبب عدم حضور مردم در آن عرصه است که باید مسؤولان مردم را تشویق و ترغیب به حضور در عرصه‌های گوناگون کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، با اشاره به وجود مشکلات در خوزستان گفت: مسؤولان باید با مهارت‌ و دقت، راهکاری برای برطرف کردن مشکلات موجود در استان را پیدا کنند و برای دستیابی به این هدف باید از مردم در عرصه‌های مختلف همانند هشت سال جنگ تحمیلی کمک گرفت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های مردم برای رفع مسایل اقتصادی، مواد مخدر، کنترل بی‌حجابی و بی‌عفتی استفاده و این مشکلات را به راحتی حل کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، بسیج را همچون رودخانه ای عظیم دانست و خاطر نشان کرد: واحدهای بسیج مانند یک جزیره نبوده بلکه رودخانه‌هایی هستند که باید به یکدیگر بپیوندند.

این مقام مسؤول، با اشاره به اهداف برگزاری این مجمع بیان داشت: هدف از برگزاری این مجمع بررسی تهدیدات و فرصت‌های فعلی جامعه و اتخاذ رویکردی برای پاسخ به تهدیدها و استفاده از رویکردها است.

سردار نقدی در پایان سخنان خود اظهار داشت: بسیج نباید حالت نمایشی، همایشی و اجتماعاتی داشته باشد؛ چرا که بسیج در بطن جامعه است و باید در یک نظام تربیتی، کار مستمر و تربیتی انجام دهد.

گفتنی است، در پایان این مجمع، نمایندگان بسیج در ارگان های گوناگون، مشکلات و پیشنهادات حوزه خود را مطرح کردند./9465/پ202/ع

ارسال نظرات