۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۱۵۵۸۰
رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جامعةالمصطفی و دانشگاه آندریای گرجستان

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آندریای مقدس گرجستان و جامعةالمصطفی العالمیه خبر داد.
جامعة المصطفي العالميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رجایی، عصر امروز در نخستین همایش بین‌المللی اسلام و مسیحیت ارتدوکس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آندریای مقدس گرجستان و جامعةالمصطفی العالمیه خبر داد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسؤولان این دو نهاد علمی فرهنگی شاهد توسعه روابط بین جمهوری اسلامی ایران و کشور گرجستان و گسترش ارتباط‌های علمی و فرهنگی بین ملت دو کشور باشیم.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همکاری و اتحاد مؤمنان راستین ادیان توحیدی در راستای ایجاد جامعه توحیدی تأکید کرد و افزود: مؤمنان واقعی برای تشکیل یک جامعه جهانی الهی با یکدیگر متحد شوند.
 
وی به تحلیل تاریخ معاصر جهان پرداخت و با بیان این‌که اگر به درستی تاریخ معاصر جهان بررسی شود ضرورت تشکیل چنین جامعه‌ای روشن خواهد شد، افزود: امروز تفکر آمریکا که می‌خواست با مادی‌گرایی بر دنیا سلطه یابد و براساس آن نیز جنگ‌های بسیاری را به راه انداخت، کارایی خود را از دست داده است.

حجت‌الاسلام رجایی همچنین وقوع دو جنگ جهانی، تقسیم جهان به دو بلوک شرق و غرب، وقوع انقلاب اسلامی بر مبنای ارزش‌های الهی، فروپاشی بلوک شرق و پدیده جهانی‌سازی آمریکایی یا نظم نوین بین‌المللی، بیداری اسلامی براساس تفکر توحیدی و بیداری جهانی را در این جریان مورد بررسی قرار داد.
 
وی با بیان این‌که تفکر مادی غرب برای بشر مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، تنزل و انحطاط اخلاقی، فروپاشی خانواده، تخریب زمین و محیط زیست، فقر و گرسنگی و رشد نابرابری‌های داخلی کشورها و نابرابری بین‌المللی و رشد جنگ‌ها، ترورها و افراطی‌گرایی را از مهم‌ترین معضلات پیش روی بشر عنوان کرد.

رییس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی با اشاره به این‌که پدیده جهانی شدن یک واقعیت است و آن را باید پذیرفت، رشد اقتصادی کشورها، رشد علم و فن‌آوری، رشد رسانه‌ها در عرصه بین‌الملل و رشد جمعیت را سبب ایجاد وابستگی متقابل در بین کشورها و ملت‌ها دانست.
 
وی تصریح کرد: پروژه دهکده جهانی مدنظر آمریکا و غرب دیگر کارایی خود را از دست داده است و امروز نیازمند یک مدل دیگری از بحث جهانی‌سازی هستیم که به خوبی پاسخ‌گو نیازهای مردم باشد.

حجت‌الاسلام رجایی با بیان این‌که تنها تفکری که می‌تواند مبنای جهانی‌سازی قرار گیرد، تفکر الهی، توحیدی و مبتنی بر رسالن انبیای الهی است نه تفکری مبتنی بر مادی‌گرایی و تفکر شیطانی، تسلیم بودن در راه خدا را تنها راه تحقق حاکمیت الهی و حرکت به سمت دین حقیقی عنوان کرد.
 
وی خواستار شد: پیروان مؤمن ادیان توحیدی به ایمان واقعی روی آورند، در برابر خداوند متعال تسلیم شوند، به سمت دین حقیقی و شبکه حقیقی حرکت کنند و به عنوان بندگان راستین خدا، با اتحاد زمینه را برای ظهور منجی حقیقی فراهم کنند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات