۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۸۰۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تبلیغ چهره به چهره شیوه‌ای مؤثر و کارآمد در تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از مبلغان به عنوان حافظان سنت اسلام و ائمه اطهار(ع) یاد کرد و گفت: همه تلاش تبلیغی مبلغان در جهت ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های قرآنی خلاصه شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، روز گذشته در جمع خواهران مبلغ استان در قزوین از مبلغان به عنوان حافظان سنت اسلام و ائمه اطهار(ع) یاد کرد و گفت: همه تلاش تبلیغی مبلغان در جهت ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های قرآنی خلاصه شده است.

وی با بیان این که مبلغان دینی باید همواره در تقویت علم و دانش خود بکوشند و اطلاعات علمی، مذهبی و عمومی خود را به روز کنند، گفت: یک مبلغ دینی افزون بر معارف اسلامی و دینی باید از علوم عمومی معاصر نیز مطلع باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز عموم مخاطبان باشد در غیر این صورت موفق به جذب مخاطب به ویژه جوانان نخواهد شد.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که یک مبلغ دینی باید نیازهای روز جامعه را شناسایی و برای پاسخگویی به شبهات روز خود را آماده کند، افزود: جامعه امروز بیش از پیش نیازمند حضور در صحنه مبلغان دینی به منظور پاسخگویی به شبهات است.

وی با اشاره به این که مبلغان به عنوان سفیران عرصه تبلیغ احکام دینی باید با ترویج احکام اسلامی ارزش‌های ناب شریعت محمدی را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زمانی نیازمند آموختن مبانی دینی است و این مسأله در طول تاریخ وجود داشته است.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود با بیان این که ارتباط چهره به چهره تأثیر‌گذاری تبلیغ را دو چندان می کند، ادامه داد: تنها بیان مسائل به صورت تئوری در عرصه تبلیغ دین تأثیرگذاری چندانی ندارد.

وی با اشاره به این که تبلیغ چهره به چهره سنت قدیمی و تاریخی حوزه‌های علمیه است، گفت: مبلغان نباید با ورود ابزارهای جدید در عرصه تبلیغ نسبت به تبلیغات سنتی حوزه، یعنی خطابه و منبر تریبون بی‌اعتنا باشند و یا نقش آن را حقیر بشمارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین از گفت‌و‌گوی چهره به چهره، به عنوان تأثیرگذارترین نوع تبلیغ یاد کرد و افزود: امروز دشمنان اسلام نیز فرقه‌های انحرافی و مورد حمایت غرب را به صورت چهره به چهره در مناطق مورد نظرخود تبلیغ می‌کنند و این نشان‌دهنده تأثیرگذاری این نوع تبلیغ است.

حجت الاسلام نعمت الهی همچنین به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقویت و گسترش تبلیغ چهره به چهره از سوی مبلغان اشاره کرد و گفت: تبلیغات چهره به چهره به منظور انتقال پیام مؤثر‌ترین عنصر در ایجاد ارتباط فرهنگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک خواهر مبلغ باید به فن بیان و سخنوری، آگاه و مسلط باشد و بداند که چگونگی سخنرانی، ‌میزان و کیفیت بحث و موضوع ارائه شده در هر محله و منطقه‌ای از شهر و برای هر قشری از اجتماع متفاوت است./950/پ202/س
ارسال نظرات