۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۱۱۵۸۲۶
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر:

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرهنگ غدیر پایه‌گذاری شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر، غدیر را فلسفه سیاسی شیعه و مبنای حکومت اسلامی توصیف کرد و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرهنگ غدیر پایه‌گذاری شده است.
جشنواره منطقه اي غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حسین ظریف‌منش، مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر، روز یک شنیه در دیدار اعضای اجرایی بنیاد بین المللی غدیر مازندران با آیت الله طبرسی، با مهم ارزیابی کردن مسأله غدیر دراسلام، ترویج این جریان را تقویت جایگاه امامت و ولایت دانست و گفت: باید برای جهانی سازی فرهنگ غدیر از هر ظرفیتی استفاده کرد.

وی با تأکید براین که حاکمیت فرهنگ غدیر نباید نایده گرفته شود، افزود: متأسفانه در برخی مواقع شاهد کم توجهی به این موضوع مهم در کشور هستیم.

ظریف منش، مفهوم غدیر را تبعیت از ولایت و رهبری دانست و با بیان این که کسانی که جدایی دین از سیاست را مطرح می کنند مسأله غدیر را تکذیب کرده‌اند، خاطرنشان کرد: باید ترویج فرهنگ غدیر در جامعه به یک رویکرد مهم تبدیل شود.

وی، غدیر را فلسفه سیاسی شیعه و مبنای حکومت اسلامی توصیف کرد و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه غدیر پایه گذاری شده است، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی به ویژه متولیان دینی و فرهنگی کشور در جهت ترویج صحیح فرهنگ غدیر رسالت سنگینی بر عهده دارند که همه باید با ارائه برنامه‌های مناسب گام‌های مثبتی در این جهت بر‌دارند.

مدیر عامل بنیاد بین‌المللی غدیر با تأکید براین که فلسفه غدیر باید به خوبی در جامعه اسلامی تبیین و گسترش یابد، بیان داشت: امروز باید در سایه فرهنگ غدیر در جهت وحدت امت اسلامی گام برداریم.

وی با بیان این که مسأله غدیر باید بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود، ادامه داد: امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی نیازمند بهره‌گیری مناسب از فرهنگ غدیری هستند.

ظریف منش در ادامه سخنان دهه ولایت را فرصت مناسبی برای طرح مسائلی همچون امامت، ولایت، حکومت و سیاست دانست و خاطرنشان کرد: متولیان دینی و فرهنگی هر استان باید در جهت تبیین مناسب این مسأله تلاش کنند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر در ادامه سخنان خود از برگزاری صد برنامه شاخص همزمان با دهه امامت و ولایت در کشور خبر داد وگفت: برای ترویج مناسب فرهنگ غدیر نباید برنامه های ما سطحی باشد و انفعالی حرکت کنیم.

وی، پیام غدیر را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: معرفی پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی کشور باشد.

ظرفی منش در بخش دیگری ازسخنان خود به موضوع بیداری اسلامی منطقه اشاره کرد و با بیان این که امروز همه ملت های مسلمان منطقه برای نابودی دیکتاتوری و استبداد به خواسته اند، ادامه داد: این حرکت های آزادی خواهانه به تأسی از ملت ولایت مدار ایران اسلامی است.

وی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی در سه دهه اخیر همه توان خود را برای ضربه زدن به اصل ولایت فقیه به کار گرفته اند، گفت: در انتخابات سال 88 فتنه گران نیز همه تلاش خود را در این جهت صرف کردند، اما با هوشیاری و بصیرت ملت ایران شکست خوردند.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر با گسترده خواندن تهاجم دشمنان علیه شیعه، خاطرنشان کرد: امروز همه سرمایه گذاری دشمن بر محور تضعیف جایگاه شیعیان در دنیا سوق داده شده است و این مسأله هوشیاری بیشتر ما را می طلبد./950/پ202/س
ارسال نظرات