۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۸۷۳
آیت الله حیدری‌:

مساجد مستحکم ترین سنگر دفاع از جنگ فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی، باید فرهنگ سازی کرد، گفت: کارشناسان و فعالان عرصه مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان به ویژه روحانیان، باید با فرهنگ سازی در جامعه، خانواده ها و جوانان متوجه عمق خطر کنند .
آيت الله حيدري
آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به وجود برخی از شرکت های وابسته به کشورهای مستکبر و صهیونیستی در ایران، اظهار داشت: مراجع نظارتی و قضایی باید با کارخانه‌هایی که ارتباط با شرکت های دولت های مستکبر و داشته باشند برخورد کرده و هر چه سریع تر جلوی آنها را بگیرند، اما قبل از آن باید یقین حاصل شود که این مسأله قطعی بوده و ارتباطی با شرکت های صهیونیستی وجود دارد.

استاد حوزه علمیه خوزستان، با توصیه مردم به عدم استفاده از کالاهای دولت‌های مستکبر و صهیونیستی، تصریح کرد: مردم استکبار ستیز ایران به هیچ وجه نباید از کالاهای شرکت های مستکبر خریداری و استفاده کنند؛ چرا که این مسأله سبب پیشرفت و توسعه استکبار جهانی می شود.

امام جمعه موقت اهواز، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: رسانه های گروهی، به ویژه صدا و سیما و خبرگزاری های داخلی باید دست در دست یکدیگر داده و یک نهضت ضدیت با کالاهای اسراییلی و استکباری را راه اندازی کنند.

آیت الله حیدری، خطاب به شرکت ها و تولیدکنندگان داخلی، اذعان داشت: تولیدکنندگان داخلی، باید مرغوبیت کالای خود را افزایش دهند تا مردم با جان و دل از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

مسؤولان نظام هوشیار باشند؛ مبادا جریان اندلس بار دیگر در ایران رخ دهد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اقدام ها و توطئه های دشمنان در خصوص نشانه گرفتن نیروی فعال جامعه، بیان داشت: دشمنان همواره نیروی جوان و پتانسیل قوی جامعه را مورد نشانه گیری قرار می دهد و این بدان معناست که با کشاندن جوانان و نوجوانان به ابتذال و لهو و لعب، آنها را از نظر علمی خنثی کرده و فکر و ذهن آنها را از کار بیاندازد و به سوی ابتذال هدایت کنند و در این صورت است که جامعه از کار افتاده و تسخیر می شود؛ چرا که قدرت و توان یک کشور بستگی به نیروی فعال و جوان دارد.

وی ادامه داد: حادثه ای که سبب شد اندلس از دست مسلمانان خارج شود و حکومت اسلامی در آنجا شکست بخورد، تهاجم فرهنگی و القای تفکر منحرف مستکبری بر مردم اندلس بود؛ از این رو اگر مسؤولان و دولتمردان نظام اسلامی به فکر ایران بوده و نمی خواهد که حادثه ای همچون اندلس رخ دهد، باید با همه قوا در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان ایستادگی کرد که این مسأله جز با دخالت روحانیان امکان پذیر نبوده و باید از آنان به عنوان خبرگان در عرصه های فرهنگی استفاده کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، به برخی از راه کارهای مقابله با تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: ارتباط جوانان با روحانیت، برنامه های جذاب و آموزنده صدا و سیما و برنامه های آموزشی و تربیتی صحیح مدارس و دانشگاه ها، از راه کارهای اصلی مقابله با جریانات فاسد، منحرف و خطرناک دشمنان است.

مساجد مستحکم ترین سنگر دفاع از جنگ فرهنگی است

امام جمعه موقت اهواز، با بیان این که برای مقابله با جنگ نرم فرهنگی، باید فرهنگ سازی کرد، گفت: کارشناسان و فعالان عرصه مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان به ویژه روحانیان، باید با فرهنگ سازی در جامعه، خانواده ها و جوانان متوجه عمق خطر کنند که چه عواقب بدی در انتظار آنان است؛ از این رو صدا و سیما و دیگر رسانه های گروهی باید با خیزش و قیامی عظیم در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی گام برداشته و جنگی نوین و راهبردی را بر علیه خود دشمنان با آگاه سازی و بصیرت افزایی در جامعه، راه اندازی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: روحانیان برای این کار باید در ابتدا جوانان و نوجوانان را وارد سنگر مستحکم مساجد کرده و آنگاه اقدام به آگاه سازی و بصیرت افزایی در جامعه کنند.

آیت الله حیدری، در پایان سخنان خود، یکی از سنگرهای مهم و مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی را مساجد دانست و اذعان داشت: جوانان و نوجوانانی که در مساجد رشد و نمو پیدا می کنند، به یقین در برابر القائات و تفکرات منحرف دشمن بیمه و واکسینه می شوند، اما جوانانی که وارد مساجد نمی شوند متأسفانه به شدت تحت تأثیر ماهواره ها و شبکه های اینترنتی قرار گرفته و به عنوان قربانیان جنگ فرهنگی از دست می روند./9465/ت302/س
ارسال نظرات