۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۹۲۶
مفتی اهل سنت صور در جنوب لبنان:

رژیم صهیونیستی غده ای سرطانی است که باید از صحنه وجود محو شود

خبرگزاری رسا ـ جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مراسم بزرگداشتی به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس و شانزدهمین سالروز شهادت بنیانگذار و دبیرکل پیشین این جنبش در اردوگاه رشیدیه در جنوب صور لبنان برگزار کرد.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، روز گذشته مراسم بزرگداشتی به مناسبت بیست و چهارمین سالروز تاسیس و شانزدهمین سالروز شهادت فتحی شقاقی، بنیانگذار و دبیرکل پیشین این جنبش، با حضور ابوسامر موسی مسؤول جهاد اسلامی در صور و تنی چند از سران فلسطینی این جنبش از جمله علی ابوشاهین در اردوگاه رشیدیه در جنوب صور لبنان برگزار کرد.

ابوشاهین در این مراسم با تجلیل از فتحی شقاقی، بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی که در مالت به دست عوامل موساد ترور شد، وعده داد که پاسخ مقاومت به تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آنها را غافلگیر خواهد کرد و اعلام کرد: ضربه های سهمگین ما به دشمن صهیونیستی موجب شگفتی این رژیم خواهد بود.

این مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر مخالفت این جنبش با برقراری مذاکرات با دشمن صهیونیستی و پافشاری آن بر پیگیری مسیر جهاد تا آزادسازی کامل خاک فلسطین، همگان را به حمایت و پشتیبانی از مقاومت تا آزادی کامل سرزمین و اسیران فلسطین شد و از سوی دیگر، سکوت اتحادیه عرب پیرامون تجاوزگری اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کرد.

از سوی دیگر، شیخ مدرار حبال، مفتی اهل سنت صور در جنوب لبنان نیز تجاوزگری وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و برخی از دیگر مناطق فلسطین را محکوم و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی غده ای سرطانی است که باید از صحنه وجود محو شود.

یادآور می شود که بنا بر گزارش گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و منابع پزشکی، دست کم نه تن از مجاهدان گردان های قدس از جمله احمد الشیخ خلیل از فرماندهان برجسته یگان طراحی و ساخت این گردان ها در حمله های هوایی چند روز پیش جنگنده های رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه و شرق شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و پایگاه نظامی هاجر در این شهر به شهادت رسیدند.

گروه ها و رهبران مقاومت فلسطینی این جنایت صهیونیستی را محکوم کردند و گردان های قدس نیز مسؤولیت بمباران سه شهر اسراییلی با موشک های گراد را به عنوان واکنشی اولیه به حمله رژیم صهیونیستی به عهده گرفت و با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مجاهدان گردان های قدس سه شهر اشغالی اسدود، بینا و لخیش را بمباران کردند که مورد تایید رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفت.

گردان های قدس همچنین شهرهای صهیونیستی عسقلان و اوفوکیم را با چهار موشک گراد مورد هدف قرار دادند و کیبوتس بیئیری را با یک موشک 107 نشانه رفتند و سه موشک به سوی شهر اسدود پرتاب کردند.

گفتنی است که شهید فتحی شقاقی، رهبر و بنیانگذار جنبش جهاد اسلامی فلسطین، یکی از رهبران مبارزی است که با الگو گرفتن از اندیشه ها و شیوه‌ رهبری امام‌خمینی(ره) به مبارزات ملت فلسطین هویت اسلامی بخشید و تنها راه نجات این کشور را در استمرار همین روش می دانست در 26 اکتبر سال 1995 به دست عوامل موساد در کشور مالت ترور شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات