۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۹۸۹
همزمان با ایام تبلیغی صورت می‌گیرد؛

تبلیغ جهادی طلاب مشهدی در مناطق محروم

خبرگزاری رسا ـ طلاب حوزه علمیه مشهد برای نخستین بار در دهه اول ماه محرم به صورت گروهی به تبلیغ جهادی اعزام می‌شوند.
تبلیغ جهادی طلاب مشهدی در مناطق محروم
حجت الاسلام محسن برگزری، مسوول فرهنگی مدرسه عالی نواب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: گروهی از طلاب و دانش آموختگان این مدرسه در ایام تبلیغی محرم الحرام به تبلیغ جهادی در یکی از شهرستان های استان می پردازند.

وی، شناسایی بسترهای مختلف تبلیغی شهر مقصد و فراهم آمدن یک پرونده تبلیغی جامع از آن را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود: به این ترتیب، طلاب متناسب با نیازهای منطقه و توانمندی های خود اعزام می شده و ضمن استقرار متمرکز در یک پایگاه، کاستی های تبلیغی خود را با حضور سایر اعضا برطرف می کنند.

مسوول فرهنگی مدرسه عالی نواب، جهادی بودن را از دیگر شاخصه های این شیوه تبلیغی دانست و اظهارد اشت: در این شیوه، طلاب فراتر از یک امر روتین و همیشگی، در زمینه ساخت یا بازسازی و مرمت بناهایی همچون مسجد و خانه عالم وارد عمل می شوند که افزون بر رشد معنوی آنان، در ترویج تبلیغ عملی و اصلاح نگاه مردم نیز موثر است.

حجت الاسلام برزگری تأکید کرد: تبلیغ یک کار فرهنگی است و نخستین مولفه هر کار فرهنگی، برخورداری از انسجام لازم است.

وی با اشاره به ضرورت نگاه جهادی در فعالیت های تبلیغی، ابراز امیدواری کرد: اردوهای تبلیغ جهادی در سایر مناسبت ها نیز گسترش و استمرار یافته و به الگویی در عرصه تبلیغ تبدیل شود.

مسوول فرهنگی مدرسه عالی نواب خاطرنشان کرد: طلبه باید بدون توجه به مسائل مادی به خدمت مشغول باشد و البته مسوولان امر نیز نباید از مسائل معیشتی و رفاهی مبلغان غفلت کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق رهنمودهای امام خامنه ای باید به دنبال شناخت ومعرفی الگوهای جهادی باشیم، تصریح کرد: پس از نامگذاری امسال به عنوان جهاد اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب، تلاش داشتیم این مساله را با برنامه های مختلف برای طلاب تبیین کنیم.

حجت الاسلام برزگری افزود: بدین منظور، مسابقه کتابخوانی کتاب «تاخمینی شهر»، نوشته حاج عبدالله والی ( که با وجئد اینکه کارمند بانک در تهران است اما درمناطق محروم حضوریافته و فعالیت تبلیغی دارد) در این مدرسه برگزار شد./930/ت302/ص
ارسال نظرات