۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۰۳۳

حزب الله لبنان پیوستن فلسطین به یونسکو را تبریک گفت

خبرگزاری رسا ـ حزب الله لبنان پیوستن فلسطین به یونسکو را تبریک گفت و با ملت داغدار ترکیه که نزدیک به 600 تن از شهروندان خود را در زلزله اخیر از دست دادند، ابراز همدردی کرد.
حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای، پیوستن فلسطین به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) علیرغم میل آمریکا را به این کشور تبریک گفت و عضویت در این سازمان را نشانگر پذیرش برخی از حقوق این ملت مظلوم و مجاهد از سوی جامعه جهانی دانست.

این بیانیه رای مخالف آمریکا، کانادا و برخی از دیگر کشورها علیه این تصمیم بین المللی را به شدت محکوم و تصریح کرد: مخالفت واشنگتن با عضویت فلسطین در سازمان یونسکو دشمنی علنی با ملت های عربی و اسلامی و تلاشی مصرانه برای محروم ساختن این ملت ها از حقوق قانونی آنهاست.

حزب الله لبنان این موضع گیری آمریکا را نشانگر خودکامگی و قرار داشتن همیشگی این کشور در مسیر دشمنی با ملت ها و حقوق آنها دانست و افزود: از سوی دیگر، این موضع گیری، تفکر استکباری مبتنی بر دستیابی به سلطه کامل بر سیاست ها و تصمیمات سازمان ملل و نهادهای مختلف این سازمان را آشکار ساخت.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان با بیان اینکه موضع اخیر آمریکا نشان داد که دشمنی واشنگتن با ملت ها از بعد سیاسی فراتر رفته و به بعد فرهنگی نیز رسیده است، افزود: این امر نشانگر در پیش گرفتن سیاست نژادپرستانه ای است که در تاریخ آمریکا چیز جدیدی نیست و مبتنی بر نفی دیگری و تلاش برای حذف اوست.

این بیانیه همچنین مخالف آمریکا با عضویت فلسطین در یونسکو را در همسویی و هماهنگی کامل با دشمن صهیونیستی ارزیابی کرد و افزود: این رژیم بر مبنای سیاست های ضد عربی و اسلامی و به ویژه ضد فلسطینی مشابهی بنیان نهاده شده است و ملت فلسطین هر روز بهای سنگین این سیاست ها را با جان و مال خود می پردازند و با مشکلاتی همچون یهودی سازی مقدسات و فرهنگ وتاریخ خود دست و پنجه نرم می کنند.

گفتنی است که مجمع عمومی یونسکو، نهم آبان ماه در نشستی در پاریس به عضویت کامل تشکیلات خود‌گردان فلسطین در این سازمان رای موافق داد.

از مجموع کشورهای عضو یونسکو، 107 کشور از جمله کشورهای عربی، آفریقایی و آمریکای لاتین به عضویت کامل فلسطین در این سازمان رای موافق، 14 کشور از جمله آمریکا، آلمان و کانادا رای مخالف و 52 کشور از جمله ایتالیا، رای ممتنع دادند.


از سوی دیگر، نوار ساحلی، عضو فراکسیون حزب الله در مجلس لبنان به نمایندگی از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله با حضور در محل سفارت ترکیه در بیروت، درگذشت جمعی از مردم این کشور در زلزله اخیر را تسلیت گفت.

نوار ساحلی مراتب تسلیت دبیرکل حزب الله را به ملت داغدار ترکیه ابراز کرد و گفت: حزب الله و ملت لبنان در حزن و اندوه ملت و مسؤولین ترکیه شریک هستند.

سفیر ترکیه نیز با تشکر از این اقدام سید حسن نصرالله، از ابراز همدردی و احساسات صادقانه دبیرکل حزب الله لبنان تشکر کرد.

یادآور می شود که زلزله ویرانگر ترکیه که یکشنبه گذشته شهر وان را لرزاند تا کنون نزدیک به 600 قربانی گرفته است.

ستاد مدیریت بحران دفتر نخست وزیری ترکیه اعلام کرد: شمار تلفات زلزله 7.2 ریشتری ترکیه به 596 کشته رسید. این در حالی است که چهار هزار و 152 نفر هم مجروح شدند.

به گفته مقامات این ستاد، تلاش های برای جست وجو و نجات در مرکز شهر وان به پایان رسیده و 231 نفر زنده از زیر آوار بیرون کشیده شدند./981/ب902/گ
ارسال نظرات