۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۰۸۷
آیت الله قبلان ضمن تبریک عضویت فلسطین در یونسکو:

یونسکو مسؤول محافظت از آثار فرهنگی اسلامی و مسیحی در فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله قبلان پیوستن فلسطین به سازمان یونسکو را به این کشور تبریک گفت و یونسکو را به حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین فراخواند.
شيخ عبدالامير قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته، پیوستن فلسطین به سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) را به ملت فلسطین تبریک گفت و اعلام کرد: با این دستاور جدید باری دیگر ثابت شد که دستی بالاتر از دست حق نیست و حق به حق دار خواهد رسید.

آیت الله قبلان از سوی دیگر، سازمان یونسکو را به تکمیل گام های خود و تلاش با تمام توان برای پاسداری از مقدسات اسلامی و مسیحی در سرزمین فلسطین فراخواند و از این سازمان خواست تا اقدام های رژیم صهیونیستی در یهودی سازی بیت المقدس و مسجدالاقصی و ادامه ساخت شهرک سازی های یهودی در خاک فلسطین را محکوم کند.

وی با اشاره تجاوزگری های رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی و مسیحی، سازمان یونسکو و دیگر نهادهای بین المللی میراث فرهنگی را عهده دار محافظت از آثار و مقدسات فرهنگی و تاریخی اسلامی و مسیحی سرزمین فلسطین دانست و افزود: این آثار فرهنگی و تاریخی، منبع تمدنی سرشاری است که با ایستادن در برابر تلاش های صهیونیستی جهت تخریب و محو هویت عربی آنها باید به پاسداری و محافظت از آنها پرداخت.

گفتنی است که مجمع عمومی یونسکو، نهم آبان ماه در نشستی در پاریس به عضویت کامل تشکیلات خود‌گردان فلسطین در این سازمان رای موافق داد.

از مجموع کشورهای عضو یونسکو، 107 کشور از جمله کشورهای عربی، آفریقایی و آمریکای لاتین به عضویت کامل فلسطین در این سازمان رای موافق، 14 کشور از جمله آمریکا، آلمان و کانادا رای مخالف و 52 کشور از جمله ایتالیا، رای ممتنع دادند./981/ب902/گ
ارسال نظرات