۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۲۱۲
معاون تهدیب حوزه علمیه استان قم:

درس و بحث سبب غفلت طلاب از بنیان خانواده نشود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهدیب حوزه علمیه استان قم، همراهی خانوادهای طلاب زمینه ساز را موفقیت آنان در راستای انجام وظایف تبلیغی و فرهنگی دانست و به طلاب توصیه کرد به گونه ای برنامه ریزی کنند که درس و بحث و اشتغالات سبب غفلت آنان از بنیان خانواده نشود.
درس و بحث سبب غفلت طلاب از بنیان خانواده نشود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام همتیان معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم،  روز شنبه در همایش خانواده های حوزویان، ابرازداشت: سربازی امام عصر(عج) توفیق بسیار بزرگی برای طلاب و روحانیان است و از این رو این عزیزان باید قدر خود را بدانند.

وی با بیان توصیه هایی به خانواده ها و همسران طلاب، همراهی آنان در مشکلات و دشواری های زندگی طلبگی را مقدس و مهم ارزیابی و تاکید کرد: همسران طلاب با همراهی در مشکلات شوهران شان می توانند این مشکلات را به سند شیرینی زندگی خود تبدیل نمایند و آنها را در رسالت مهم و مقدس شان یاری دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم یادآورشد: مهم ترین وظیفه ای که انسان در این عالم دارد، این است که با اعمال و رفتار حسنه، خود و اهلش را از آتش دوزخ برحذر دارد.

حجت الاسلام همتیان رمز موفقیت بزرگان و علما را مجاهدت فراوان و همراهی همسران و خانوادهای آنان دانست و تاکید کرد: همسران طلاب باید با الگوگیری از همسران علمای سلف رسالت خود را در راستای ماموریت طلبگی همسران شان به درستی انجام دهند.

وی در ادامه با تشریح شیوه های تربیت در دین مبین اسلام، تاکید کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که در امور تربیتی باید به آن توجه کرد، این است که خانواده ها و والدین بدانند کوچک ترین کار و رفتارشان در فرزندان تاثیر دارد.

حجت الاسلام همتیان کظم غیظ را دربردارنده آثار تربیتی فراوان ذکر و با اشاره به دیگر شیوه های تربیتی، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه نباید از نقش تاثیرگذار موعظه و نصیحت در کانون خانواده خود غفلت کنند. درس و بحث و اشتغالات نباید طلبه را از توجه به کیان و بنیان خانواده غافل کند، چراکه این مساله می تواند آفات و آسیب هایی را به همراه داشته باشد. /924/پ203/ص
ارسال نظرات