۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۶۴۶۵
امام جمعه موقت رشت:

مشارکت فرهنگی آحاد جامعه به تحقق عملی فریضه امر به معروف کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت، امر به معروف و نهی از منکر را معجره اسلام دانست و گفت: تحقق عملی این فریضه مهم دینی سبب به وجود آمدن یک جامعه سالم خواهیم بود.
امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، دبیر ستاد احیای امر به معروف گیلان، امروز در مراسم افتتاح دفتر معاونت اجرایی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با مهم ارزیابی کردن آثار فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر، خواستار احیای این فریضه دینی شد.

وی با بیان این که احیای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک مسأله مهم باید جامعه دینی دنبال شوند، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر که یکی از مؤکدات مهم امام خمینی(ره) بود که باید جزء اولویت های اصلی و مهم نظام اسلامی ایران قرار گیرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که اجرای صحیح فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر فقط با همکاری و تعامل همه قشرهای مختلف مردم، نهادها، سازمان ها محقق می شود، ادامه داد: تحقق عملی این فریضه مهم دینی سبب به وجود آمدن یک جامعه سالم خواهیم بود.

حجت الاسلام شفیع زاده، امر به معروف و نهی از منکر را معجره اسلام دانست و با بیان این که آیات زیاد و روایات فراوانی در زمینه این فریضه مهم اسلام وجود دارد، ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در نظام اسلامی در جهت ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ دینی استفاده کنیم.

وی همچنین با مهم ارزیابی کردن شرایط امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، ابتدا باید معروف و منکر را بشناسد و در ضمن از شیوه‌های صحیح اجرای این فریضه الهی آگاهی داشته باشد.

امام جمعه موقت رشت، داشتن آگاهی مناسب در شیوه برخورد با منکر را یکی دیگر از شرایط امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: سخنان آمر به معروف باید سبب ایجاد تحول در مخاطب شود.

حجت الاسلام شفیع زاده با بین این که مسأله امر به معروف و نهی از منکر هنوز به خوبی در جامعه اسلامی نهادینه نشده است، گفت: اگر این فریضه دینی در بخش های مختلف یک جامعه دینی بسط و گسترش یابد به یقین شاهد رفع بسیاری از مشکلات در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است، گفت: با مطالعه دقیق در زندگی با برکت ائمه معصومین(ع) در خواهیم یافت که آنها پیوسته برپا دارنده این فریضه بزرگ دینی بوده اند و در برپایی آن توصیه فراوانی نیز کرده اند./950/پ202/س
ارسال نظرات