۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۴۹۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

امام خمینی احیاگر فرهنگ ناب غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که نهضت عظیم امام راحل سبب احیای دوباره فرهنگ غدیر شد، گفت: امروز دشمن از غدیر وحشت دارد و اگر فرهنگ غدیر نهادینه شود، این همه جنایات در دنیا اتفاق نمی افتد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جلسه خادمان غدیر با بیان این که ولایت‌مداری مهم ترین درس و پیام غدیر است، افزود: ولایت پذیری اصلی ترین شاخص و سنجش در جامعه اسلامی است.

وی اظهار داشت: دشمنان همواره به دنبال کاهش اثرگذاری فرهنگ غدیر بوده و هستند، بنابرین موظفیم با انجام برنامه های فرهنگی عمیق و تاثیر گذار اقدامات آنان را ناکام بگذاریم و با ترویج فرهنگ غدیر و تبیین امامت و ولایت در جامعه در مسیر حفظ و زنده نگه داشتن فرهنگ علوی گام برداریم.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: غدیر عید اکبر بوده و تحقق وعده‌های الهی بر زمین عید اکمال و اتمام است، خداوند سبحان حضرت محمد‌(ص) را در طول 23 سال زحمت طاقت‌فرسا، مورد خطاب قرار نداد و از تکمیل رسالتش سخن نگفت، ولی آن گاه که امیر مؤمنان علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین معرفی کرد، فرمود: امروز دینتان را کامل و نعمتم را به اتمام رساندم.

وی با اشاره به این که بین اتمام و اکمال دین تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: اتمام ناظر به کمیت و اتمام ناظر به کیفیت است و این بدان معنی است که در واقعه غدیر خم دین خدا کمی و کیفی به بلوغ رسید و باب هدایت الهی برای همیشه بر روی بندگان مفتوح ماند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، غدیر را همه اسلام خواند و افزود: اگر درک درستی داشته باشیم غدیر همه هویت مسلمانان است و برای ما شیعیان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به شکل ویژه به این مسأله اعتقادی نگاه کرد.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این ه غدیر فرهنگ پویایی و بالندگی است که مسمانان با پیروی از این فرهنگ می توانند زمینه ساز جهانی شدن اسلام را فراهم کنند، گفت: سخنان امیرالمومنین علی‌(ع) حکیمانه و برای همه ‏مسلمانان حتی تمام مردم دنیا کار ساز و راهگشا است.

وی با بیان این که عید غدیر نقش مؤثری در تقویت وحدت مسلمانان دارد، افزود: امروز دشمن از غدیر وحشت دارد و اگر فرهنگ غدیر نهادینه شود، این همه جنایات در دنیا اتفاق نمی افتد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه سخنان خود واقعه غدیر را  دارای ابعاد فراوانی دانست و با بیان این که افکار بسته و نگاه های تنگ نمی توانند به عمق آن راه یابند، ادامه داد: افرادی با این خصوصیات نمی توانند فلسفه، ضرورت و آثار گسترده واقعه غدیر را بشناسند و آنگونه که شایسته است از این واقعه بهره گیری کنند.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به وجود انحرافات و توطئه های فراوان علیه حقیقت واقعه غدیر، اظهار داشت: امویان و عباسیان انحرافات و توطئه های فراوانی را علیه واقعه غدیر در عصر امیرمومنان و ائمه اطهار‌(ع) به جامعه مسلمانان وارد کردند، اگرچه حکومت اموی از اصل و بنیان به دلیل غصب حوکت اسلامی نامشروع بود، این تحول و تبدیل اوج انحراف در جهان اسلام را به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثریت قاطع ملل مسلمان در آن عصر نه تنها در برابر این تحریف و بدعت مخالفت و مبارزه ای نکردند، بلکه به تایید و تثبت آن نیز اقدام کردند و پس از این تحولات ولایت و خلافت اسلامی که جعل شده بود به رژیم سلطنتی تبدیل گردید.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: در اثر تحریفات و توطئه ها علیه واقعه غدیر و ماهیت آن حقیقت واقعه غدیر پنهان شد و این قیام مقدس حضرت امام خمینی‌(ه) و نهضت پرشور اسلامی بود که خورشید ولایت و حکومت را بار دیگر زنده کرد تا زمینه‌ساز حکومت جهاتی ائمه معصومین‌(ع) باشد./950/پ202/س

ارسال نظرات