۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۶۲۴
عضو خبرگان رهبری:

ولایت محور وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: ولایت نیز مانند قرآن محور وحدت اسلامی که بایستی با تمسک به معارف ولایی، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که عید غدیر مانند دیگر اعیاد بزرگ مسلمانان دارای جایگاه و ارزشی والا است، اظهار داشت: این عید بزرگ ولایت، در حقیقت عید آزادگی، هدایت و سعادت بشریت است.

وی با بیان این‌که امیر مؤمنان‌(ع) در مناسبت‌های دیگری قبل از روز غدیرخم به عنوان جانشین پیامبر معرفی شده بود، خاطر‌نشان کرد: خطبه غدیریه در حقیقت اتمام حجت پیامبر اسلام(ص) با امت مسلمان بوده است، چراکه ایشان از توطئه ها و دسیسه های پشت پرده آگاه بودند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم باید شکرگزار نعمت ولایت باشند، افزود: اگر نگاهی عمیق و بدون تعصب نسبت به مساله غدیرخم داشته باشیم، خواهیم یافت که ولایت نیز مانند قرآن محور وحدت اسلامی که بایستی با تمسک به معارف ولایی، سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم.

امام جمعه مراغه از پیروان علی(ع)، خواست رفتار و کردار امیر مومنان‌(ع) را سرلوحه کارهای خود قرار داده و اتحاد و انسجام خود را در برابر دشمنان اسلام حفظ کنند، تصریج کرد: امروز ولایت محور وحدت بوده و باید همگان با تبعیت از ولایت روح امیرالمومنین(ع) را از خود خشنود کرده و در این راه ثابت قدم باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی ادامه داد: وحدتی که امروز شیعیان و اهل سنت با وجود توطئه‌های متعدد دشمنان از آن برخوردار هستند، مصداق روشنی از حرکت ارزشی انقلاب اسلامی ما است که سبب شده دشمنان در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام بمانند.

وی با بیان این‌که وحدت و اخوت مردم شیعه و سنی‌ الگویی برای دیگر کشورهای اسلامی بوده است، تصریح کرد: حضور مردم همیشه در صحنه اهل سنت در برنامه‌ها و مناسبت‌های متعدد و صحنه‌های غرورآفرین نظام اسلامی اعم از راهپیمایی‌ و انتخابات نشانگر این حقیقت است که همدلی و همزبانی شیعیان و سنی‌ها به یک رویه مثبت و کارساز در کشور تبدیل شده است.

عضو خبرگان رهبری افزود: شخصیت و وجود مبارک امام علی‌(ع) خود محور و مبدأ وحدت شیعیان و اهل سنت است چرا که وجود مبارک آن حضرت پر از حکمت، علم، دانایی، بصیرت، مودت و عدالت و دوستی است که هر انسان آزادی‌خواه را در برابر مکتب او خاضع و خاشع می‌کند.

وی عید غدیر را فرصتی برای رفع کدورت‌ها و تقویت و وحدت ملی و اسلامی دانست و ادامه داد: جشن‌های دهه ولایت و عید بزرگ غدیر باید هم در مناطق سنی‌نشین و هم شیعه‌نشین به زیباترین شکل و با حضور غرورآفرین امت اسلامی برگزار شود تا دنیا به این حقیقت پی ببرد که هیچ اختلاف نظر اصلی و اساسی بین این دو فرقه دینی وجود ندارد./935/ت301/س
ارسال نظرات