۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۶۳۹
امام جمعه خلخال:

نظام ولایی از افراط و تفریط به دور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رشتبری گفت: نبی مکرم اسلام با صراحت و حقیقت بیان جایگاه امامت و سرپرستی امت اسلامی بعد از رحلت خود را تبیین کرده است.
امام جمعه سراب


حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل که در آستانه عید غدیرخم صورت گرفت، اظهار داشت: برای شناخت ابعاد شخصیتی و حکومت متعالی مولا علی(ع) به تبیین شکل‌گیری حادثه غدیر نیاز داریم تا بتوانیم حقانیت امام علی (ع) را روشن‌تر و بهتر تبیین کنیم.

وی با یادآوری این‌که نبی مکرم اسلام با جانشینی حضرت علی (ع) دین و رسالت خود را تکمیل و به نقطه کمال رساند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام با صراحت و حقیقت بیان جایگاه امامت و سرپرستی امت اسلامی بعد از رحلت خود را تبیین کرده و به برترین شخصیت تاریخی جهان اسلام سپرد تا مبادا عده‌ای اسلام و اهداف و آرمان آن را با قیاس و اندیشه خود مورد سخت‌ترین هجمه‌ها و تهدیدها قرار دهد.

حجت الاسلام رشتبری به حرکت تاریخی و بی‌نظیر نبی‌مکرم اسلام در روز 18 ذیحجه به عنوان بیعت امت با امامت اشاره کرد و افزود: این نقطه ثقل و اعتلای جامعه اسلامی است که رسالت امت به امامتی تبدیل می‌شود که تداوم آن را امروز در شاخصه‌ای چون ولایت فقیه در جامعه اسلامی مشاهده می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌های متعدد علیه اصل ولایت و امامت اشاره کرد و ادامه داد: بعد از غیبت امام عصر (عج)، در دوران غیبت آن حضرت ولایت و سرپرستی امت اسلامی به دست شایسته‌ترین و صالح‌ترین انسان‌ها انجام می‌شود که انقلاب اسلامی ما در سه دهه گذشته چنین تفکر و اندیشه حاکمیتی را در رفتار و حرکت خود به نمایش گذاشته است.

امام جمعه خلخال خاطر نشان کرد: آنهایی که با جان و دل خود برکت ولایت را دریافته‌اند و همسو با امام جامعه در تبعیت از ارکان نظام اسلامی پیشتازی کرده‌اند امروز در حقیقت به نقطه اتکایی از معرفت، معنویت و شناخت دست یافته‌اند که هرگز نمی‌توان چنین امتی را دچار انحراف و گمراهی کرد.

وی یکی از خصلت‌های نظام ولایی و شیعی را گرایش به حقیقت، دوری از افراط و برداشتن فاصله و تبعیض اعلام کرد و گفت: در نظام ولایی و حاکمیت اسلام چنین اموری بی‌معنا است چرا که شاکله نظام ولایی و با بصیرت تکیه بر ارزش‌ها، معنویت و بصیرت است./935/ت302/ص

ارسال نظرات