۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۶۸۹
آیت الله طبرسی:

نسل جوان نیازمند شناخت بیشتری نسبت به مسأله غدیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، نسل جوان جامعه اسلامی نیازمند شناخت بیشتر نسبت به مسأله غدیر دانست و ادامه داد: جایگاه رفیع غدیر باید در شأن و جایگاه این واقعه مهم برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، شامگاه شنبه در همایش غدیر و جوانان که درساری برگزار شد، با گرامیداشت دهه پر برکت غدیر، عاشورا، انتظار و غدیر را بزرگ‌ترین سرمایه شیعه معرفی کرد و گفت: غدیر یکی از جریان‌های بی‌نظیر در تاریخ بعثت و رسالت پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به این که غدیر، عید بزرگ مسلمانان است و تداوم نبوت و اسلام ناب محمدی(ص) محسوب می‌شود، افزود: شناسایی تأثیرات زوایای مختلف واقعه غدیر بر جامعه اسلامی، باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که فلسفه و جایگاه غدیر باید به صورت واقعی برای جامعه شناسانده شود، گفت: مسأله غدیر یک جریان بسیار مهم در تاریخ اسلام است که نیازمند توجه بیشتر متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی است.

وی، نسل جوان جامعه اسلامی نیازمند شناخت بیشتر نسبت به مسأله غدیر دانست و ادامه داد: جایگاه رفیع غدیر باید در شأن و جایگاه این واقعه مهم برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که هیچ موضوعی در اسلام به مانند غدیر حائز اهمیت نیست، خاطرنشان کرد: واقعه غدیر یک جریان حقوقی و تاریخی زنده است.

آیت الله طبرسی، غدیر را حقیقت ابدی تاریخ برشمرد و با بیان این که یکی از امتیازت غدیر حیات ابدی و جریان حقوقی و تاریخی این واقعه عظیم است، گفت: مسأله غدیر یکی از مهم‌ترین مسائل پایه‌ای دین اسلام است و مربوط به همه جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که غدیر نقطه عطف میان رسالت کبری و ولایت عظمی است، ادامه داد: مسأله غدیرمایه بقای اسلام و استمرار رسالت انبیا(ص) است و اگر غدیر اتفاق نمی افتاد جبهه حق از داشتن امام بی بهره بود و دشمن راه نفوذ خودش را گسترش می داد.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید از همه ظرفیت‌های موجود در جهت جهانی‌سازی این فرهنگ ناب اسلامی بهره گرفت، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم‌دار ترویج فرهنگ ناب علوی در دنیا است.

وی، تبعیت از ولایت فقیه را حرکت درمسیر زنده نگه داشتن غدیر دانست و با بیان این که امروز حمایت و پشتیبانی از ولی فقیه سبب سعادت و تعالی جامعه دینی خواهد شد، افزود: با حرکت در این مسیر همه توطئه های دشمنان اسلامی خنثی خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز دشمنان نظام دینی همه توان خود را برای خدشه‌دار کردن فرهنگ غدیر به کار گرفته‌اند، گفت: حمایت همه جانبه از ولایت مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان قسم خورده نظام اسلامی است./950/پ202/س
ارسال نظرات