۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۸۳۱
امسال؛

‌60 هزار جلد کتاب به حوزه های علمیه و مدارس مازندران اهدا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اهدای 60 هزار جلد کتاب امسال به حوزه های علمیه و مدارس استان خبر داد و افزود: این میزان کتاب در حوزه علوم دینی، علمی، آموزشی و عمومی بوده است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در مراسم افتتاح نوزدهمین نمایشگاه کتاب استان در ساری‌ گفت: جایگاه کتاب و کتابخوانی رفیع است و هیچ کس نمی تواند این موضوع را انکار کند و حیات جامعه به مطالعه و دانش افزایی مرتبط است.
 
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که در بررسی معیارهای یک جامعه باید توجه کرد که آن جامعه تا چه اندازه به مطالعه و دانش اهمیت می دهد، تصریح کرد: کشوری که بتواند آمار سواد بیشتری داشته باشد در ورود به تمدن از جایگاه تعالی برخوردار است.
 
وی با اشاره به این که جایگاه کتاب در مبانی اسلامی و جهانی رفیع است، ادامه داد: تاکیدات رهبری را هم بارها در رابطه با کتاب شنیده ایم.

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص میزان کم سرانه مطالعه در کشور، یادآور شد: کتاب هایی که دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل مطالعه می کنند حجم زیادی دارد و این موضوع به خودی خود باعث می شود تا این قشر فرصتی برای مطالعه غیر درسی نداشته باشند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود نباید صاحب نظران به راحتی از این موضوع عبور کنند، ادامه داد: بستر مطالعه را برای دانش آموزان فراهم نکردیم. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که یک معلم هم برای تدریس باید همان کتابی را بخواند که دانش آموزان می خوانند، افزود: معلم هم دیگر وقتی برای مطالعه آنچه که می خواهد، ندارد.
 
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که محققان هم معمولاً کتاب های موضوعی را برای تحقیق مطالعه می کنند و در نتیجه فرصتی برای مطالعه سایر کتاب ها ندارند، اظهار داشت: کتاب های ما کیفیت و محتوا ندارند و اکثر کتاب ها گردآوری سایتی هستند و ابداع و نوآوری ندارند.

وی با اشاره به این که کتاب باید متناسب با مقتضیات زمان و به روز باشد، تصریح کرد: در عصر اینترنت و ماهواره هر کتاب با تفکر سنتی نمی تواند نیاز روز را تامین کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، افزود: وقتی خانواده نسبت به مطالعه بی توجه باشد، فرزند هم توجهی به این موضوع نخواهد داشت.
 
وی هدف از برپایی نمایشگاه هفته کتاب را ارتقا جایگاه کتاب و ترویج کتابخوانی در جامعه دانست و گفت: شناخت و لزوم توجه به این کالای فرهنگی در زندگی فردی و اجتماعی نیازمند تفکر والا و نگاه بالایی است که باید از سوی مسؤولان و رسانه ها تبیین شود.

حجت الاسلام ابراهیمی از اهدای 60 هزار جلد کتاب امسال به حوزه های علمیه و مدارس استان خبر داد و افزود: این میزان کتاب در حوزه علوم دینی، علمی، آموزشی و عمومی بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تأکید بر این که میزان انتشار کتاب در حوزه دینی و اسلامی باید با محتوای بهتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حمایت های مناسبی از ناشران این عرصه صورت گرفته است./950/پ202/س

ارسال نظرات