۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۹۴۴
آیت الله شفیعی:

حفظ دین بدون رهبر دینی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسفه امامت دین برای اتحاد است نه برای افتراق. امامت برای استمرار دین است، بنابراین تمام وظایف امام، همان وظایف پیغمبر است و تنها یک تفاوت وجود دارد و آن تفاوت در ماهیت نیست بلکه تفاوت در این است که علم پیامبر از طریق وحی و علم امام از طریق الهام است.
آيت الله شفيعي نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم جشن عید غدیر که صبح امروز در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار داشت: همه افرادی که در این جلسات عید غدیر شرکت می‌کنند امکان دارد اهداف و مقاصد گوناگونی از حضور آن‌ها در این‌گونه مراسم‌های موثر باشد، اما شکی نیست همه نیت‌ها به قصد قربت، اسلام و اخلاص برمی‌گردد و به شکلی اهداف دیگر افراد تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند.

استاد برجسته حوزه علمیه خوزستان، در ادامه سخنانش بیان داشت: ما در این شرایط حساس زمان و در شرایطی که دنیای استکبار اسلحه‌اش را از رو بسته و کمر همت بر هجوم و ویرانی افکار اسلامی بسته است، اگر بتوانیم افکار خود را محکم حفظ کنیم می‌توانیم به دیگران هم منتقل کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عدل مکمل توحید است و نمی‌شود کسی موافق توحید باشد؛ اما موافق عدل خدا نباشد و ما توحیدی که منهای عدل الهی باشد را هم نمی‌پذیریم که در مساله امامت نیز همین‌طور، امامت مکمل نبوت بوده و به هیچ وجه نمی‌شود نبوت را بدون آن تصور کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: درست است که پیامبر اکرم(ص) رحلت فرمودند اما اسلام همچنان باقی است و جامعه انسانی نمی‌تواند بدون دین باشد؛ از این رو حفظ دین بدون داشتن رهبر دینی امکان‌پذیر نیست، همان‌ گونه که سیاست یک رهبر سیاسی و اقتصاد یک رهبر اقتصادی می‌خواهد، دین هم یک رهبر دینی می‌خواهد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: برگزاری این مراسم در دانشگاه بعدی مذهبی داشته و شرکت‌کنندگان، انسان‌هایی ولایت‌پذیر، ولایت‌مدار مؤمن و متدین به ولایت اسلامی هستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: فلسفه امامت دین برای اتحاد است نه برای افتراق. امامت برای استمرار دین است، بنابراین تمام وظایف امام، همان وظایف پیغمبر است و تنها یک تفاوت وجود دارد و آن تفاوت در ماهیت نیست بلکه تفاوت در این است که علم پیامبر از طریق وحی و علم امام از طریق الهام است.

آیت‌الله شفیعی، در پایان سخنانش تصریح کرد: مسأله‌ غدیر برای اثبات این حقایق است یعنی‌ ای انسان‌ها, دین تمام نشده است یعنی اگر امام نباشد، نبوت هم نیست./9465/÷202/س

ارسال نظرات