۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۹۶۲

دیدار فرمانده سپاه استان قم با خانواده های شهیدان زین‌الدین و دل آذر

خبرگزاری رسا ـ در آستانه برگزاری یادواره سردار سرلشگر شهید زین الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) به همراه مسئول نمایندگی ولی فقیه و جمعی از معاونان و مدیران سپاه استان قم با حضور در منزل شهیدان زین الدین و دل آذر با خانواده های آن شهیدان دیدار و گفتگو کرد.
ديدار با خانواده شهدا ديدار با خانواده شهدا


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، سردار مهدی مهدوی نژاد در این دیدارها بر ضرورت همراهی و همیاری خانواده های شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: حفظ یاد و خاطره شهدای عزیز ایران اسلامی خود نوعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، لذا باید در این زمینه تلاش فراوانی صورت گیرد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) با بیان اینکه همه مردم و مسئولان مدیون خون شهدا هستند، اظهار داشت: آنچه که شهدا برای ما به ارمغان گذاشتند، استقلال، آزادی و امنیتی است که امروز شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به برنامه های مختلف یادواره افزود: برگزاری چنین یادواره هایی به نوعی به جلا دادن روح خود ما و همه کسانی که در این مراسم شرکت می کنند، کمک می کند، زیرا که شهدا به واسطه جایگاه رفیعشان در نزد خداوند نیازی به برگزاری چنین برنامه هایی ندارند.

مهدوی نژاد با بیان خاطراتی از شهید زین الدین و همچنین شهید دل آذر، بر نقش فرماندهان در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این فرماندهان شهید با تاسی از سیره اهل بیت(ع) توانستند مسیری را که مولای خودشان حضرت اباعبدالله الحسین برای همه آزادی خواهان ترسیم کرده بودند، به خوبی شناسایی و طی کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی طالب(ع) نیز در این دیدارها اظهار داشت: امروز پرداختن به شهدا، پرداختن به اصل دین و اسلام است، هر چه بیشتر این برنامه ها ترویج شود، اسلام ترویج شده است.

حجت الاسلام سیدحسن اکبری افزود: شهدا متعلق به فرد، گروه ،حزب و جناحی نیستند، همانگونه که اسلام متعلق به یک قوم و گروه نیست.

وی با بیان اینکه تکریم شهدا، تکریم خودمان است، اظهار داشت: پذیرای شهدا خود خداوند است و برگزاری چنین برنامه هایی در راستای زدوده شدن زنگارها از قلب و جان ماست.

مادر شهیدان زین الدین در این دیدار بر لزوم توجه به نسل جوان در برنامه هایی همچون یادواره شهدا اشاره کرد و گفت: غرب با هجمه هایی مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی به جنگ با اسلام بویژه تشیع آمده است و به دنبال استحاله فرهنگی مسلمانان می باشد، لذا برای مقابله با این هجمه ها باید با ابزارهای نوین و ایده های نو در زمینه تبلیغ ارزشهای والای اسلامی و انقلابی گام برداشت.

زینب اسلام دوست با اشاره به پیشنهاد برگزاری نخستین یادواره شهید زین الدین در دهمین سالگرد شهادت شهید مهدی زین الدین از سوی پدر آن شهید اظهار داشت: این سنت حسنه از شهر مقدس قم آغاز شد و در سراسر کشور رواج یافت، اما نباید این برنامه ها یک نواخت باشد و بدون توجه به نسل جوان اجرا گردد.

پدر شهید دل آذر نیز با بیان خاطراتی از آن شهید بر زنده بودن شهدا تاکید کرد و گفت: حضور شما موجب شادی روح آن شهید و شادی دل ما شده است، قطعا حضور شما و اقدام در راستای حفظ یاد و خاطره شهدا بدون اجر و مزد نزد خداوند نخواهد بود.

محمد علی دل آذر افزود: آنچه که برای همه خانواده های شهدا مهم و ارزشمند است، حفظ راه و خط امام و شهداست که فرزندان ملت در سپاه در همین راستا گام بر می دارند و باعث افتخار هستند./916/د102/ع

ارسال نظرات