۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۹۷۲
در تبریز؛

جشنواره فرهنگی هنری غدیر به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره فرهنگی هنری و منطقه ای غدیر با تجلیل از نفرات برگزیده در تبریز به کار خود پایان داد.
غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر با بخش‌های شعر، نقاشی، کتاب، داستان کوتاه، فیلمنامه‌نویسی و حمایت از فیلم کوتاه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با همکاری انجمن‌های فرهنگی، ادبی و هنری استان امروز در مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز به کار خود پایان داد.

بنا بر این گزارش، آرای هیأت داوران جشنواره در آیین پایانی 21 هنرمند را در رشته‌های نقاشی، ‌نمایشنامه‌نویسی، ‌فیلمنامه‌نویسی، ‌داستان و شعر شایسته تجلیل دانست.

بر این اساس، در بخش فیلمنامه نویسی امیر مرتضوی نفر اول، معصومه جعفرزاده به عنوان نفردوم، فرج جدیری‌‌اکبری فام به عنوان نفر سوم، منصور همتی به عنوان نفر چهارم و محمد آریانی نفر پنجم شناخته شدند.

همچنین در بخش نمایشنامه‌نویسی حسین عباسی‌نیا و یعقوب صدیق‌ جمالی به صورت مشترک به عنوان نفر دوم و سید مرتضی فتاحی به عنوان نفر سوم شناخته شدند که در این بخش نفر اول معرفی نشد.

در بخش نقاشی، فرزانه طهماسبی نفر اول، علیرضا شکرنژاد و حامد شهیر به طور مشترک به عنوان نفر دوم، مهناز برزین نفر سوم، سمیرا مقدسی به عنوان نفر چهارم و سیده عزیزه موسوی به عنوان نفر پنجم شناخته شدند.

بنا بر این گزارش، در بخش داستان، فاطمه لطفی، فرزاد بیات‌ موحد، نسرین خویینی و مریم مختاری اصل عنوان شایسته تقدیر را به خود اختصاص دادند.

در بخش کتاب، عمار احمدی شایسته تقدیر بوده و در بخش شعر بدون معرفی نفرات اول و دوم، شمسی امجدی و ابراهیم قبله آرباطان به طور مشترک به عنوان نفر سوم شناخته شدند.

همچنین در این مراسم از حیدر خسروشاهی ملقب به حزین در رشته شعر، جعفر کهنمویی و مرتضی شریفی در حوزه نقاشی و داوود نیکنام در زمینه خطاطی تجلیل شد.

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از برگزیدگان شناخت درست از حادثه عظیم غدیر و تبیین جنبه های مختلف آن را ضروری دانست و اظهار داشت: غدیر یکی از مهمترین موضوعات تاریخی است که زیربنای حرکت بشری را شکل داده است.

وی خاطر نشان کرد: مکاتب لیبرالیسمی و سوسیالیستی در طول تاریخ بشریت مدعی نجات و رستگاری انسان ها بوده اند، ولی گذشت زمان نشان داده که حقیقت چیر دیگریست، غدیر تابلویی بزرگ از تمام خوبی های فطری و بشری است.

داننده با بیان اینکه سطح آثار نخستین جشنواره فرهنگی هنری غدیر نشان از بستر مناسب جهت فعالیت های هنری در حوزه دین است، گفت: این جشنواره زمینه ای برای برگزاری آن در گستره ملی خواهد بود./935/پ202/س
ارسال نظرات