۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷
معاون وزیر امور خارجه:

ملت ایران طلایه دار حق و عدالت در جهان است

خبرگزاری رسا ـ معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه، افق پیش روی جهان اسلام را روشن و نوید بخش توصیف کرد و گفت: امروز نظام سرمایه داری دچار آشفتگی شده است و ملت ایران در جهت ایجاد و گسترش پیام حق و عدالت طلایه دار هستند.
بهروز کمال وندي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهروز کمال وندی معاون وزیر امور خارجه عصر پنچ شنبه در دیدار شماری از خانواده های این وزارتخانه در قم، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، خاطرنشان کرد: افتخار وزارت امور خارجه این است که شمار زیادی شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی بیان داشت: علم و ایمان دو بالی است که در جهت پرواز سیاست خارجی کشور کارگشا است و بدون این دو نمی توان در این مسیر حرکت کرد.

معاون وزیر امور خارجه، دیپلماسی و سیاست خارجه را دو مقوله جدا ازهم دانست و تاکید کرد: سیاست های کلی خارجی کشور بر اساس رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی سیاست گذاری می شود و اجرای آن به عهده وزارت امور خارجه است.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: ظرفیت دیپلماسی شیعه در این است که ظرفیت تاثیرگذاری خود را به نحوی انجام دهیم که در جهان ما را دوست داشته باشند و دشمنان نیز به این مساله خوبی واقف هستند و سعی دارند مانع این کار شوند.

وی تصریح کرد: جهان به سرعت در حال دگرگونی و تحول است، اما اگر بناست در آن تاثیرگذار باشیم باید از ظرفیت هایی که باعث عشق و علاقه در افراد می شود به خوبی استفاده کنیم.

معاون وزارت امور خارجه با تاکید بر معرفی مکتب جهاد و شهادت خاطرنشان کرد: ما در سیاست خارجی اگر بتوانیم تصویر درستی از اسلام شیعی و غدیری ارائه و معرفی کنیم همه دوست دارند و این تفکر جهانی خواهد شد.

کمال وندی با اشاره به تحولات اخیر در جهان خاطرنشان کرد: امروز مردم جهان تشنه حقایق و معارف اسلامی هستند و در تکاپو و جستجوی الگوی مناسب زندگی هستند تا آرامش نسبی بر آنها حاکم شود.

وی گفت: یکی از وظایف اصلی وزارت امور خارجه این است که بتواند این ظرفیت را نشان دهد، این دین شایسته دوست داشتن است و باید بتوانیم به درستی این مطالب و آموزه ها را ارائه کنیم.

این مسؤول وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما در قبال شهدا مسؤول هستیم، ابراز داشت: شهدای ما با نثارجانشان از نظام حمایت و حراست کردند و امروز ما باید به نحوی انجام وظیفه نماییم که بتوانیم این مکتب را ترویج کنیم.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: امروز جهان به سرعت در حال رشد، گسترش و تحول است و اوضاعی که در یمن و دیگر کشورهای اسلامی مشاهده می شود تاییدی بر این ادعا است.

کمال وندی گفت: اهداف عالیه انقلاب اسلامی همین موارد بوده است، ما خود را مدیون شهدا و خانواده های آنان می دانیم و موظف هستیم پیام شهدا را به گوش جهانیان برسانیم.

وی با بیان اینکه افق پیش روی جهان اسلام روشن است، امروز نظام سرمایه داری دچار آشفتگی شده است و ملت ایران در جهت ایجاد و گسترش پیام حق و عدالت طلایه دار هستند.

مشاور وزیر امور خارجه و مسؤول امور ایثارگران دستگاه دیپلماسی نیز در این مراسم ضمن بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود، گزارشی از اقدامات مربوطه ارائه کرد. /924/پ202/ج
ارسال نظرات