۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۱۷۱۳۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

استکبار جهانی در سه دهه اخیر به برکت ولایت وعاشورا به زانو در آمد

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که عاشورا یک فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اشاعه این فرهنگ یک مسؤولیت خطیر است و هیئت‌های مذهبی در گسترش این فرهنگ سهم مهمی به عهده دارند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، روز گذشته در جمع هیأت های مذهبی مرکز استان با اشاره به در پیش بودن ماه محرم‌ گفت: عاشورا تنها دانشگاه بزرگی است که علی اصغر‌(ع) شش ماهه و حبیب 80 ساله دارد، ما هر چه داریم از ولایت و امامت است و باید شاکر این نعمت الهی باشیم تا لطف پروردگار مستدام باشد.

وی با بیان این که هیأهای مذهبی از ظرفیت بالایی برای هدایت جوانان برخوردارند، تصریح کرد: این تشکل های مردمی باید از این فرصت برای تبیین و ترویج صحیح فرهنگ اسلامی استفاده کنند. 

حجت الاسلام نعمت الهی، پذیرفتن مسؤولیت هیأت ها را از افتخارهای اعتقادی زندگی انسان‌ها اعلام کرد و افزود: انسان اگر دقت، سلیقه، ذوق و هنر خود را برای تکریم فرهنگ اهل بیت‌(ع) به‌کار گیرد، نزد خداوند عزیز است.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که عاشورا یک فرهنگ است، خاطرنشان کرد: اشاعه این فرهنگ یک مسؤولیت خطیر است و هیئت‌های مذهبی در اشاعه این فرهنگ سهم مهمی به عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت تداوم راه عاشورا تصریح کرد: عاشورا به دلیل داشتن رسالت الهی پس از گذشت 1300 سال تداوم دارد و ما باید در حفظ این فرهنگ ارزشمند تخصصی‌تر حرکت کنیم.

حجت الاسلام نعمت الهی، خدمتگزاری به اهل بیت‌(ع) را بزرگ‌ترین افتخار هر مسلمان اعلام کرد و گفت: با خلوص نیت و حرکت در مسیر خداوند باید این مدال را برای خود کسب کنیم.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اهمیت استحکام پایه‌های اعتقادی جوانان در ایام محرم و صفر تصریح کرد: در محرم و صفر باید این پایه‌های اعتقادی استحکام یابد و آغازی برای تداوم اعتقادها در زندگی جوانان و نوجوانان باشد.

وی، پاسخ به شبهه‌ها و ارتقای سطح توانمندی فکری جوانان را بسیار الزامی برشمرد و تاکید کرد: با توجه به انواع هجمه‌های فرهنگی و تبلیغات ضددینی، جوانان باید قدرت شناخت خود را افزایش دهند تا بتوانند شبهه‌ها را برطرف کرده و با خلوص بیشتر به درک حقایق و اجرای اوامر ولایت فقیه حرکت کنند. 

حجت الاسلام نعمت الهی بر برطرف کردن آسیب‌های احتمالی در هیأت‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: از آسیب‌ها و مشکلات باید فاصله گرفته و خالصانه برای خدا حرکت کنیم تا شاهد تاثیرگذاری مستمر این خلوص در برنامه‌ها و اهداف الهی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: امام خمینی(ره) درس سیاست را در هیچ کدام از دانشگاه های مدرن دنیا نیاموخته بود، بلکه در مکتب امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) درس سیاست را یاد گرفته و با پیروی از مکتب عاشورا موفق به برهم زدن تمامی معادلات سیاسی مستکبران جهان شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در ادامه به فلسفه غدیر اشاره کرد و گفت: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه سرنوشت بشریت در غدیر رقم خورد و هویت انسان معنا یافت و همان گونه که هویت تشریعی الهی از سوی ائمه جاری شد، فیض تشریعی الهی نیز به واسطه امامان در زندگی انسانها جریان پیدا می کند./950/پ202/س
ارسال نظرات