۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۱۴۶

همایش مشترک ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد شبستر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش مشترک ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد و فرماندهان پایگاهای مقاومت بسیج شبستر در سالن شهید آوینی این شهر برگزار شد.
گردهمايي ائمه جماعات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مردانی پور، امام جمعه بخش صوفیان شبستر، روز گذشته در این همایش با اشاره به اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: مهم‌ترین هدف نهضت حسینی امر به معرف و نهی از منکر مطربود، تا دین خدا از انحراف و بدعت در امان باشد.

وی خاطر‌نشان کرد: قیام امام حسین(ع) از مدینه، حرکت تدافعی نبوده است، بلکه این نهضت یک حرکت از موضع اصلاح گرایانه بود، در حقیقت حتی اگر یزید هم امام را به بیعت دعوت نمی کرد، آن حضرت قیام می نمود.

حجت الاسلام مردانی پور ادامه داد: هدف از قیام سید الشهدا اجابت به دعوت یزید نیست، بلکه پاسخ به شبهات و انحرافات تاریخی و تبیین مواضع اسلام ناب محمدی است.

وی با بیان این‌که اوج مظلومیت اهل بیت در عاشورا و کربلا تجلی یافته است، گفت: امام حسین(ع) در طلیعه حرکت از مدینه نخست به بارگاه جد بزرگوارش پیامبر(ص) می رود و پس از اقرار به شهادتین حرکت خود را شروع می کند تا در آینده به این شبهات پاسخ داده شود که امام حسین‌(ع) از دین خروج نکرده، این همان اوج مظلومیت سید الشهدا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مسجد در فرهنگ اسلامی، اظهار داشت: مسجد اولین و بزرگ‌ترین مرکز سازماندهی امور مسلمین بوده و است، از این رو دشمنان به دنبال تفرقه میان روحانیت، مداحان و هیئت امنا و متولیان پایگاه های مقاومت بسیج هستند.

همچنین‌ ابوالفضل حسن پور، فرمانده سپاه ناحیه شبستر اظهار داشت: مسجد از صدر اسلام به عنوان پایگاه سیاسی، عبادی و اجتماعی مسلمانان محسوب می‌شود، مسجد کانون ذکر، اندیشه و معرفت در جهت پیشبرد اهداف اسلامی است.

وی با تاکید بر محوریت فعالیت‌های مسجدی با نظارت روحانیت افزود: پیروزی ملت ایران در جنگ 8 سال دفاع مقدس مرهون مجاهدت روحانیت و روشنگری علما در مساجد و مناطق عملیاتی بوده است./935/پ203/س
ارسال نظرات