۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۱۷۵

طلبه جوان مشهدی رتبه اول قرائت قرآن را به خود اختصاص داد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شب گذشته برگزار شد و از حجت الاسلام مهدی شجاع به عنوان نفر اول مسابقات قرآن تقدیر شد.
قرائت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم شب گذشته برگزار شد و از حجت الاسلام مهدی شجاع، طلبه حوزه علمیه مشهد، به عنوان نفر اول مسابقات قرآن تقدیر و تجلیل شد.
 
موحدیان، فرماندار مشهد مقدس، رییس ستاد سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اواقف و امور خیره مشهد، در مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم، که شب گذشته در مسجد العلی مشهد برگزار شد، گفت: آن چیزی که در قرآن بیان شده،این است که خداوند در این کتاب عظیم فرموده است که ما « آسمان و زمین را خلق کردیم »، بحث این است که این امانتی که خدواند در آسمان ها و زمین عرضه شده تنها توسط انسان پذیرفته شده است، لذا باید بررسی کرد که این امانت چیست و خداوند چه چیزی را امانت سپرده است؟ همه معتقدند که این امانت معرفت است که در هیچ موجودی این معرفت مشاهده نمی شود.

موحدیان نطر اظهار داشت: مهم ترین موضوع شناخت برای انسان خداشناسی است و این تنها از طریق قرآن حاصل می شود و آن هایی که به جز قرآن دنبال معرفت می روند اشتباه می کنند، البته باید دانست که تمسک به قرآن به تنهایی کافی نیست، زیرا بدون عترت امکان ندارد کسی بتواند قرآن، خدا و راه درست را بشناسد.

وی افزود: این که پیامبر(ص) می‌فرمایند «من شما را در حالی ترک می کنم که قرآن و عترت را میان شما به یادگار می گذارم» بدین جهت است که نمی توان بدون عترت، قرآن را درک کرد؛ تفقه در دین نیز این چنین است، معرفت که امامنت خداوند برای ما می باشد و ما باید این امانت را به درستی بشناسیم و راه و مسیرش از طریق ائمه است.

موحدی در پایان بیان داشت:‌ سخنان مولای متقیان علی(ع) جلوه ای از قرآن کریم است، بنابراین امروز ضرورت دارد که همگان به واسطه اهل بیت عصمت و طهارت قرآن را بشناسند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از نفرات اول تا سوم رشته های قرائت، ترتیل و حفظ از سوی سازمان اواقف و امور خیره استان خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد./968/پ203/س

ارسال نظرات