۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۱۱۷۱۹۶

یازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در خطه خراسان رضوی صبح امروز در تالار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.
نسخ خطي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در خطه خراسان رضوی با حضور و سخنرانی اسحاق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، حبیب‌الله عظیمی، دبیر علمی این همایش، رضایی، رییس انجمن علوم کتابداری، حجت‌الاسلام والمسلمین ادبی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محقق، استاد دانشگاه تهران، زاهدی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اشکوری، رئیس مرکز احیای تراث اسلامی در جمعی از علاقه‌مندان به مجموعه نسخ خطی، صبح امروز در محل تالار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

عظیمی با بیان این‌که سال گذشته به این دبیرخانه 151 اثر ارسال شده بود که امسال با ارسال 193 اثر از رشد بالایی برخوردار بوده است، ادامه داد: در بخش مقالات 712 مقاله به دبیرخانه همایش رسید که 466 مقاله به دوره دوم راه یافت و با داوری 10 داور تعداد 9 مقاله به عنوان مقاله منتخب انتخاب شدند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته 235 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که امسال از رشد خوبی به لحاظ کمی و کیفی برخوردار هستیم، بیان کرد: امسال در بخش مقالات 15 مقاله علمی و پژوهشی، 24 مقاله علمی و ترویجی و 428 نشریات مقالات تخصصی چاپ شده، به این دبیرخانه ارسال شده است.

وی با اشاره به این که آنچه برای ما مهم و ستودنی است این است که عده ای از بزرگان و پیشینیان ما عمر خود را با گروه های مختلف صرف تحقیق و استنساخ کرده‌اند تا به دست امروزی‌ها برسد و دیگر اهمیت کار آنان در قالب علمی آنان است، تصریح کرد: مثل نسخه خطی، مثل زمین است که تکرار‌ناپذیر است، البته باید توجه داشت که همه آنچه از نسخ خطی تا کنون مکشوف است، پنجاه درصد از کلیت آن هم به حساب نمی آید.

صلاحی خاطرنشان کرد: امروز اگر روند گذشته پیرامون نسخ خطی ادامه یابد، ما دیگر امکان پاسداری شایسته و بایسته‌ای از این نسخ را نخواهیم داشت.

گفتنی است، در پایان این مراسم لوح تقدیر و جایزه به خانواده چهار استاد برگزیده و صاحبان 29 اثر منتخب علمی اهدا شد./968/پ202/س

ارسال نظرات