۲۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۷۲۰۲

همایش ائمه جماعات آذرشهر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین همایش ائمه جماعات، روحانیان و هیأت امنای مساجد با فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج ناحیه آذرشهر با موضوع «امربه معروف و نهی از منکر» برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدعلی نصیری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه آذرشهر امروز در این همایش، نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دینی را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: باید تلاش شود تا فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به صورت جدی اجرا شود و هیچ کس خود را در این زمینه مبرا از مسؤولیت نداند.

وی با تاکید بر نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک رفتار اجتماعی، ادامه داد: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر بر اساس موازین اسلامی اجرایی شود و همگان در برابر آن احساس مسؤولیت کنند، آن گاه شاهد تحقق این فریضه دینی خواهیم بود.

حجت الاسلام نصیری در ادامه با بیان اینکه یکی از پیام های بزرگ قیام امام حسین(ع) در عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، گفت: متاسفانه امروز شاهد بدعت و خرافه در برخی برنامه ها و مجالس سوگواری سرور و سالار شهیدان هستیم و این موضوع مورد سوء استفاده دشمنان و ابزاری جهت تبلیغ منفی برعلیه دین اسلام شده است.

وی با تاکید بر رسالت روحانیت در خرافه زدایی از بدعت ها و خرافه های عزاداری تصریح کرد: با اجرای مناسب امر به معروف و نهی از منکر شاهد کاهش بسیاری از ناهنجاریهای اخلاقی و اجتماعی خواهیم بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه آذرشهر خاطر نشان کرد: دشمنان نظام اسلامی با ترویج فساد و خرافه تلاش دارند اعتقادات دینی مردم به ویژه نسل جوان را متزلزل کنند و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر می تواند جامعه را در برابر این توطئه افکنی ها واکسینه کند.

همچنین اسماعیل آذریان، فرماندار آذرشهر در سخنانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را ضروری برشمرد و گفت: مشارکت عمومی در تحقق عملی این موضوع مهم و بسیار حائز اهمیت است./935/پ201/ص
ارسال نظرات