۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۲۶۹
نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف:

دیندارانی که حاکمیت دین را قبول ندارند نباید به مجلس راه یابند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف در گردهمایی بزرگ مبلغان این سازمان گفت:حضرت امام خمینی(ره) حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را از اوجب واجبات دانسته‌اند، از این رو مهمترین اولویت ما در تبلیغ ماه محرم تبلیغ برای نظام و حفظ و نگهبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام علي محمدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور که در سالن قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد گفت: مبلغان اعزامی در مناسبت تبلیغی محرم اولویت های تبلیغی را در نظر بگیرند و بر اساس آن به تبلیغ دین و مبانی دینی بپردازند.

وی در ادامه افزود: حضرت امیر المؤمنین علی(ع) در حدیثی می فرمایند«کنار گذاشتن اصول، پرداختن به کارهای فرعی و جزئی و به کار گماردن افراد ناشایست در رأس امور و استفاده نکردن از افراد شایسته سبب شکست و زوال حکومت ها و دولت ها می شود» از این رو لازم است اولویت های تبلیغی مشخص شود.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی را از اوجب واجبات دانسته اند، از این رو مهمترین اولویت ما در تبلیغ ماه محرم تبلیغ برای نظام، حفظ و نگهبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: با نگاهی به وضعیت روحانیت، حوزه های علمیه و تبلیغ در زمان طاغوت و مقایسه آن با وضعیت کنونی به سادگی می توان دریافت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و خون شهدا،‌ به کجا رسیده ایم، از این رو باید قدر این نعمت را بدانیم و با تبلیغ، تبیین و شیوه و منطق صحیح از نظام اسلامی دفاع کنیم.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: پایه و اساس نظام اسلامی، قرآن، عترت و احکام اسلام است، ممکن است ضعف ها و تخلفاتی وجود داشته باشد، اما نباید به واسطه این ضعف ها اصل نظام را زیر سؤال ببریم.

وی با اشاره به چگونگی دفاع از نظام اسلامی تأکید کرد: مهمترین عامل بقای نظام اسلامی رهبری و ولایت فقیه است، اگر در نظام اسلامی، فقیه جامع الشرایط، رهبری نظام و امت اسلامی را به عهده نمی گرفت، این نظام نیز شکل نمی گرفت.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف تصریح کرد: حفظ و بقای نظام اسلامی نیز به واسط وجود ولی فقیه است، به همین دلیل دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون درصدد تضعیف و حذف این جایگاه بوده و هست.

وی ادامه داد: وجود ولایت فقیه در رأس جامعه سبب شده است در تمامی عرصه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی پیروز باشیم، در فتنه سال 88 تمامی عوامل دشمن بسیج شده بودند تا نظام را براندازند اما با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری شکست خوردند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به بخش سوم حدیث امیرالمؤمنین(ع) بیان داشت: یکی از عوامل شکست و زوال حکومت ها و دولت ها، سپردن کارهای مهم به افراد ناشایست است، از این رو با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی لازم است مردم نسبت به انتخاب افراد شایسته آگاه شوند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند باید مراقب باشید صاحبان قدرت با صاحبان ثروت و سرمایه درکنار یکدیگر قرار نگیرند.

حجت الاسلام محمدی با بیان این که برخی به صورت حساب شده در صدد هستند نیروهای خود را به مجلس بفرستند، گفت: لازم است با بیان صحیح به مردم اطلاع رسانی شود تا مراقب باشند سرنوشت چهار سال کشور را به دست چه افرادی می سپارند.

وی تأکید کرد: مبلغان اطلاع رسانی کنند تا مردم نشناخته، ندیده و با توجه به تبلیغات ظاهری رأی ندهند و افراد معتقد به دین، اسلام و حاکمیت دین اسلام به نمایندگی انتخاب شوند.

سرپرست سازمان اوقاف ادامه داد: برخی افراد به دین اسلام اعتقاد دارند، اما حاکمیت اسلام و دین را قبول ندارند، حضور این افراد در رأس جامعه بسیار خطرناک است.

وی ابراز داشت: امیدوار کردن مردم به آینده و افق انقلاب از دیگر اولویت های تبلیغی در این مناسبت تبلیغی است زیرا دشمنان درصددند مردم را نسبت به آینده نظام اسلامی نا امید کنند.

حجت الاسلام محمدی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را از دیگر اولویت های تبلیغ دانست و گفت: دشمن ستیزی، استکبار ستیزی و مقاومت در برابر دشمنان و شهادت طلبی با الهام از قیام و نهضت امام حسین(ع) از نکاتی است که مبلغان لازم است به آن بپردازند.

وی در پایان گفت: لازم است احکام وقف که جزو مسائل پیشرفته اسلام است برای مردم تبیین شود و نباید از بیان احکام وقف احساس شرمندگی کنیم./919/پ202/ع

ارسال نظرات