۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۲۹۹
امام جمعه موقت ساری:

نبود شناخت نسبت به مسأله ولایت فقیه، سبب سرکشی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی اصل و مقدم بر هر مسأله‌ای ولایت فقیه است، گفت: عدم شناخت و معرفت نسبت به ولایت فقیه، موجب سرکشی می شود.
امام جمعه موقت ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، امروز در همایش مسؤولان دفاتر ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه استان در ساری، نماز جمعه را مرکز بیداری مردم نسبت به مسائل روز و جهان دانست و گفت: این پایگاه عبادی و سیاسی در هر هفته بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

وی با بیان این که در حال حاضر 700 تریبون نماز جمعه در سراسر کشور فعال است، بیان داشت: در مازندران نیز 32 خطیب جمعه هر هفته این نماز پرفیض را در شهرهای مختلف استان اقامه می کنند وامروز حمایت از برپایی این نماز عبادی و سیاسی سبب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

امام جمعه موقت ساری‌، نماز جمعه را بهترین بستر برای خنثی کردن توطئه های دشمنان نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان نظام در بیش از سه دهه اخیر همه توان خود را برای تضعیف این جایگاه مهم عبادی و سیاسی به کار گرفتند.

حجت الاسلام قاسمی، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، جایگاه نماز جمعه را جایگاه امامت و ولایت برشمرد و تصریح کرد: به همین دلیل است که نظام سلطه همه توانش را برای خدشه دار کردن این جایگاه به کار گرفته است.

وی، صدمه زدن به جایگاه نماز جمعه را تضعیف جایگاه ولایت دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا جایگاه نماز جمعه هر روز در نظام اسلامی تقویت شود.

امام جمعه موقت ساری، تقویت جایگاه نماز جمعه را تقویت جایگاه ولایت و امامت در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ایران بیش از سه دهه از جایگاه ولایت با همه توان خود محافظت کردند و هیچ گاه اجازه تعرض دشمن به این جایگاه رفیع را دادند و نخواهند داد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که در نظام جمهوری اسلامی اصل و مقدم بر هر مسأله‌ای ولایت فقیه است، تصریح کرد: ولایت و امامت یکی از قوانین جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که عدم شناخت و معرفت نسبت به ولایت فقیه موجب سرکشی در برابر ولایت از سوی دشمنان غدیر در تاریخ شده، ابراز داشت: بی‌توجهی به غدیر موجب شد در دشمنان ولایت به جای توجه به متن و بطن قرآن به پوسته آن توجه کنند.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که حضور جوانان در نماز جمعه برای مقابله با انواع تهاجم‌ فرهنگی مؤثر است، گفت: باید زمینه‌ای برای حضور گسترده نسل جوان در صفوف نماز جمعه فراهم شود./950/پ203/س
ارسال نظرات