۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۷۴۰۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

بی‌محتوا‌کردن عزاداری حسینی مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که دشمنان اسلام امروز به دنبال بی‌محتوا‌کردن عزاداری امام حسینی هستند، گفت: حماسه حسینی باید به عنوان یک مکتب ارزشی و اسلامی در بین مسلمانان شناخته شود.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، عصر سه شنبه در جمع هیأت‌های مذهبی استان، تفکر سرخ حسینی را عامل بقای تشیع از دیروز تا به امروز دانست و گفت: شیعه با تفکر سرخ حسینی شکل می‌گیرد و اگر عاشورا و محرم را از شیعیان بگیرند، تفکر ایثار و شهادت شیعی از بین می رود و شیعه چیزی برای عرضه ندارد.

وی اظهار داشت: شیعیان افتخارات زیادی را در میان فرق مختلف اسلامی دارند و این امر جز با ولایت و دوستی اهل بیت(ع) میسر نبوده است و دو شاخص مهم تفکر سرخ حسینی و اندیشه سبز مهدوی شیعه را در طول تاریخ زنده و پویا نگه داشته است.

حجت الاسلام نعمت الهی ادامه داد: هنگامی که سخن از هیأت های مذهبی یا مداحان به میان می آید، ناخودآگاه ذهن انسان به سوی اهل بیت(ع) و حضرت سید الشهدا(ع) جلب می شود، چرا که حلقه اتصال و اشتراک شیعیان، ولایت و حب ائمه معصومین(ع) است و به فرموده آن بزرگواران هر کس که به ولایت علی و اولادش استوار باشد و بمیرد در مقام شهادت مرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: اگر نگاهی کوتاه به گذشته تاریخی تشیع بیاندازیم، حب و علاقه به اهل بیت(ع) را در همه دوران زندگی آنان مشاهده می کنیم و حیات و زندگی و هویت شیعه، همواره با ولایت و حب اهل بیت(ع) همراه بوده و دشمنان نیز به این امر پی برده اند و از گذشته درصدد کمرنگ کردن ارتباط شیعه و ائمه اطهار(ع) هستند.

وی با بیان این که دشمنان اسلام امروز به دنبال بی محتوا کردن عزاداری امام حسینی هستند، گفت: حماسه حسینی باید به عنوان یک مکتب ارزشی و اسلامی در بین مسلمانان شناخته شود.

حجت الاسلام نعمت الهی با تأکید براین که شناخت امام حسین‌(ع) نباید تنها به روز عاشورا و شهادت آن امام همام معطوف شود، افزود: دشمن پس ازسال ها تلاش نتوانست فرهنگ عاشورا را از مردم مسلمان و پیروان حضرت بگیرد و اکنون به دنبال راه نابودی فرهنگ عظیم عاشورا را در بین عزاداران است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فرهنگ عاشورا را باید آن گونه که هست به مردم شناخت اضافه کرد: عزاداری امام حسین‌(ع) با قمه‌زنی و رقص علامت ها مطابقت ندارد.

وی برضرورت آسیب شناسی درعزاداری ها و توجه به محتوای اشعار تاکید کرد و اظهارداشت: هیأت‌های مذهبی باید شأن عزاداری های امام حسین‌(ع) را حفظ کرده و از ورود خرافه‌ها در آن جلوگیری کنند.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که عزاداری واقعی امام حسین‌(ع) باید افزون بر گریه برای این امام بزرگوار در جهت تداوم راه، اندیشه، فرهنگ و زنده نگه داشتن این فرهنگ باشد، گفت: جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) است و هر موضوعی که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک‌تر خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، ارائه و معرفی الگوهای صحیح و نمونه فرهنگ اسلامی و آثار متنوع فرهنگی دینی، نرم افزارهای مذهبی، تبیین شیوه‌های صحیح عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و روشنگری مردم جامعه را از اهداف این سازمان در مناسبت‌های مذهبی برشمرد.

این مسؤول ادامه داد: عزاداری حضرت امام حسین(ع) باید اصیل، اهل بیتی و به دور از هرگونه خرافه باشد، بنابراین هیأت‌های مذهبی در ایران که ریشه تاریخی داشته و نقش بسیار مهمی در حفظ و ترویج اندیشه‌های دینی برعهده دارند باید برای تحقق این مهم برنامه ریزی کنند.

حجت الاسلام حاجی عزیزخانی افزود: این نقش قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره وجود داشته است و تأثیر فرهنگی آن در همه دوره‌های تاریخی به خوبی دیده می‌شود./950/پ202/س
ارسال نظرات