۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۷۴۵۴
در جلسه شورای قرآنی خوزستان مطرح شد؛

گسترش فرهنگ قرآن نیازمند شناورکردن گفتار قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: برای تعمیق و گسترش فرهنگ قرآن باید در زندگی فردی و اجتماعی خود فراتر از لفظ و صدا رفته و گفتار قرآن را نیز باید در ژرفای آن شناور کنیم.
قرائت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در جلسه شورای عالی قرآنی استان خوزستان، اظهار داشت: برای تعمیق قرآن باید در زندگی فردی و اجتماعی خود فراتر از لفظ، صدا قرار داده و گفتار قرآن را نیز باید در ژرفای آن شناور کنیم.

این مقام مسؤول، با بیان این که درست خوانی و زیباخوانی قرآن، تدبر و تفسیر و ترویج قرآن برای همگانی کردن فعالیت های قرآنی لازم است، بیاهن داشت: روح قرآن هدی للناس بوده و ما را به سرچشمه فضیلت و هدایت نزدیک می کند.

این نماینده مجلس، در ادامه سخنان خود، تصریح کرد: مردم جهان باید برای رسیدن به سرچشمه فضایل انسانی و هدایت های ائمه اطهار(ع)، به کلام وحی نزدیک شده و با آن انس پیدا می کنند، اما هرچه از قرآن دور شوند از روشنایی ها فاصله می گیرند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: هرچه با قرآن و مفاهیم آن در زمینه های مختلف ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم موفقیت در کارها بهتر و اگر آن را به مهجوریت کشانیم، ناکامی ها و ناموفقیت ها بیشتر می شود؛ از این رو باید هرچه بیشتر با قرآن کریم مأنوس بوده و با آن ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم.

عضو مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از امتیازات خوزستان رشد چشم گیر فضای قرآنی است، اظهار داشت: خوزستان زمین حاصل خیزی برای فعالیت های قرآنی است که می توان محصولش را بارورتر کرد.

سودانی در پایان سخنانش اذعان داشت: ما در تشویق کودکان و نوجوانان کمتر گام برداشته ایم و بیشتر به قرای معروف و مشهور پرداختیم از این رو باید با تشویق قشر جوان و نوجوان گام مهمی در انس گرفتن آنها با قرآن برداریم.

همایش بین المللی شعر قرآنی عربی در بهمن ماه امسال برگزار می شود

همچنین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در بخش دیگری از این مراسم، تنها جایی که این شورا تشکیل می شود استان خوزستان است.

این فعال عرصه فرهنگی در ادامه سخنانش بیان داشت: در 6 ماهه اول سال برنامه های مختلف و متنوعی همچون برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان، برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن با شرکت سه هزار نفر در سطح استان، برگزاری مسابقه قرآنی مدهامتان، اهدای 2 هزار جلد قرآن به مؤسسات، مساجد و حوزه های علمیه، انعقاد 50 قرارداد با مؤسسات قرآنی جهت بهره مندی از تسهیلات ویژه، پخش کرسی تلاوت به صورت زنده برای اولین بار از طریق صدا و سیما، برگزاری سه دوره روخوانی و روانخوانی و تدبر در قرآن در اهواز و اندیمشک از جمله اقدامات این شورا بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به برگزاری همایش بین المللی شعر قرآنی عربی در این استان، گفت: سال گذشته همایش بین المللی شعر قرآنی عربی با استقبال خوب و مطلوب مردم روبه‌رو شد که امسال نیز این همایش و همچنین همایش قرآن کریم نخبگان در بهمن‌ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام سپهر، با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت های قرآنی در این استان، گفت: با تأسیس این صندوق از قاریان و حافظان حمایت و پشتیبانی و شیوه استفاده از آن با دعوت از امور مالی استانداری، ذیحسابی اداره کل ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و استانداری خوزستان و تعیین شرح وظایف برای آنها تبیین و تشریح می‌شود.

گفتنی است، در این جلسه، حجج الاسلام عبدالرضا سروستانی، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، سید علی میرمحمدی، سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان، و کتانباف، شهردار اهواز به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند./9465/پ202/س

ارسال نظرات