۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۵۱۷
رییس عقیدتی سیاسی ارتش:

ترویج فرهنگ قرآنی سبب تعالی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی ارتش ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را موجب تعالی و عزت نظام اسلامی دانست و گفت: تلاوت قرآن اگر همراه با تدبر در آیات و عمل به آموزه های الهی باشد، سعادت بشریت را به دنبال خواهد داشت.
 تلاوت قرآن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام محمد قاسم وفا، رییس اداره عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی ویژه نیروهای پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران از وجود 550 حافظ قران کریم در میان نیروهای وظیفه و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی با بیان این‌که این تعداد شامل حافظان یک جزء تا کل قرآن کریم هستند، افزود: افزون بر این تعداد حافظ قرآن، یک میلیون و 500 هزار نفر نیز که شامل کارکنان ارتش و خانواده های آنان است، جزو مخاطبان قرآنی هستند.

حجت الاسلام باوفا در ادامه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را موجب تعالی و عزت نظام اسلامی دانست و گفت: تلاوت قرآن اگر همراه با تدبر در آیات و عمل به آموزه های الهی باشد، سعادت بشریت را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام وفا به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرده و گفت: در حدیثی از پیامبر اسلام نقل شده؛ در هر خانه ای که قرآن وارد شده و صوت قرآن در آن طنین انداز شود شیطان از در دیگر آن خانه خارج می شود، بر این اساس نیازمند انس و ارتباط بیشتر با آیات روح بخش قرآن مجید هستیم.

همچنین سید حسین صابری، استاندار اردبیل با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی ارتش در اردبیل، اظهار داشت: توطئه امروز استکبار جهانی جدایی امت اسلامی از مفاهیم عالی قرآن کریم است.

وی بازگشت به مفاهیم قرآنی و تبعیت از ولایت فقیه را لازمه کسب بصیرت و معرفت دانست و تصریح کرد: منویات مقام عظمای ولایت، تجلی آیات قرآنی است، از این رو بایستی با عمل به توصیه های رهبری در تحقق جامعه قرآنی گام برداریم.

همچنین حجت الاسلام شعبانعلی صالحی، معاون تبلیغات و روابط عمومی عقیدتی سیاسی نزاجا به تشریح روند برگزاری این مسابقات در استان اردبیل پرداخت و اظهار داشت:700 محفل انس با قرآن در نیروی زمینی ارتش برگزار می شود، که از این جهت نیروی زمینی ارتش دومین نهاد در کشور بعد از اوقاف است که بیشترین دوره مسابقات قرآن کریم را برگزار کرده است.

گفتنی است، سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی ارتش با حضور 300 نفر از نیروهای وظیفه و پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران به مدت سه روز در اردبیل برگزار و با معرفی و تجلیل از نفرات برگزیدگان به کار خود پایان داد./935/پ202/س
ارسال نظرات