۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۵۶۹
مسؤول کانون مداحان استان قم:

سطح علمی شاعران و مداحان اهل بیت را ارتقاء خواهیم داد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون مداحان استان قم درباره ارتقای سطح علمی شاعران و مداحان اظهار داشت: اگر شاعر و مداحی کم سواد باشد نمی تواند به درستی پیام اهل بیت علیهم السلام را به دیگران منتقل کند.
مداحي و روضه خواني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس حیدر زاده، مداح و مسؤول کانون مداحان استان قم شب گذشته در چهارمین کنگره شعر عاشورایی به تشریح برخی فعالیت های این کانون پرداخت گفت: ما برای ادامه فعالیت های خود با کمبود بوجه مواجه هستیم.

وی در بیان برخی از کارهای کانون مداحان استان قم گفت: برگزاری دوره های آموزش تکمیلی برای مداحان، چاپ و خرید کتاب شعر و مقتل، اعزام مداحان به نقاط مختلف، راه اندازی صندوق قرض الحسنه برای مداحان و شاعران اهل بیت علیهم السلام، انتشار فصل‌نامه و آموزش علمی کاربردی برخی علوم ضروری تنها بخش از فعالیت های این کانون است.

مسؤول کانون مداحان استان قم درباره ارتقای سطح علمی شاعران و مداحان اظهار داشت: اگر شاعر و مداحی کم سواد باشد نمی تواند به درستی پیام اهل بیت علیهم السلام را به دیگران منتقل کند.

این مداح اهل بیت افزود: به همین منظور با جامعه المصطفی رایزنی کردیم تا مداحان با مدرک دیپلم بتوانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های مرتبط با مداحی تحصیل کنند و در آینده هم در سطح کارشناسی ارشد و دیگر آموزش های جنبی اقدام خواهیم کرد.

عباس حیدر زاده در خصوص صندوق قرض الحسنه مداحان و شاعران اهل بیت علیهم السلام گفت: تا کنون به 153 نفر وام داده شده است و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی از این پس ماهیانه به 10 نفر از مداحان واجد شرایط می توانیم وام بدهیم.

وی از دیگر فعالیت های این کانون تشکیل هیئت مدیره مداحان آذری زبان، اردوی مشهد، طرح ضیافت ایام فاطمیه عنوان کرد و تصریح کرد: با مساعدت مسؤولانی که قول همکاری با این کانون را داده اند به فعالیت های خود با قوت ادامه خواهیم داد.

گفتنی است در پایان این مراسم مداحان استان قم به زیارت حرم حضرت معصومه علیها السلام رفتند و از ایشان جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر مراسم ایام محرم اذن و یاری خواستند. /928/پ203/ع

ارسال نظرات