۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۱۱۷۶۳۵

مفتی بیت المقدس از راهپیمایی های گسترده عربی در حمایت از قدس تجلیل کرد

خبرگزاری رسا ـ مفتی بیت المقدس از برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در کشورهای عربی و اسلامی در حمایت بیت المقدس تمجید کرد.
تظاهرات مردمي در حمايت از فلسطين
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمد حسنین، مفتی بیت المقدس، روز گذشته با تمجید و قدردانی از جنبش های گسترده مردمی روز گذشته در کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از فلسطین اشغالی، تاکید کرد: این جنبش های مردمی بازتاب گسترده ای در جهان عرب و اسلام به دنبال دارند.

وی با اشاره به تلاش های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی بیت المقدس و محو آثار اسلامی و مسیحی آن و ادامه شهرک سازی ها و تلاش اشغالگران برای ویران ساختن راه باب المغاربه و افزون بر اینها، افزود: این تجاوزگری های پیوسته رژیم صهیونیستی علیه بیت المقدس و فراخوان علمای مسلمان، جهان عرب را به برگزاری تظاهرات در حمایت از بیت المقدس واداشت.

مفتی بیت المقدس با تاکید براینکه خواسته راهپیمایی های گسترده در سرتاسر کشورهای عربی، آزادی بیت المقدس از چنگال اشغالگران و حمایت از این شهر مقدس در برابر یهودی سازی، شهرک سازی و کوچاندان اهالی و ساکنان فلسطینی آن بود، گفت: جنبش های اخیر عربی منجر به تصحیح اوضاع جهان عرب و همسویی آنها با خواست ملت های عربی یعنی آزادسازی قدس از چنگال اشغالگری شد.

این شخصیت برجسته فلسطینی با تاکید بر اینکه تظاهرات و تجمع های گسترده مردمی در حمایت از بیت المقدس، بازتاب های گسترده ای را در جهان عرب و اسلام به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: امروز ملت ها هستند که سران و حکومت های خود را به سوی منافع امت اسلام و راه درست رهنمون می سازند.

گفتنی است که اعراب روز گذشته با برگزاری «راهپیمایی میلیونی در حمایت از بیت المقدس» در کشورهای مختلف عربی همزمان با برگزاری نماز جمعه بر زنده بودن مساله فلسطین در دل و جان مسلمانان تاکید و اشغالگری رژیم صهیونیستی را محکوم کردند./981/ب902/گ
ارسال نظرات