۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۶۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

تقویت معرفت حسینی عزاداران مهم‌ترین وظیفه مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، تبیین پیام واقعی قیام حسینی برای جامعه از سوی مبلغان را ضروری دانست و گفت: مبلغان دینی باید در ماه محرم در جهت تقویت معرفت حسینی در جامعه تلاش کنند.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ماه محرم در خصوص درباره برنامه های این ماه گفت: عاشورا یک قیام ماندگار و تأثیر‌گذار و سرنوشت ساز بوده و بصیرت افزایی فراوانی در زمان خود و بعد از آن به همراه داشته است.

وی با بیان این که زمانی که یک امت به بصیرت عاشورایی برسد و مردم آن بیدار شوند به کارهای بزرگی دست خواهند زد، افزود: در طول تاریخ، ماه محرم سبب بیداری مردم شده و چگونگی مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم را به مردم آموخته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت های ماه محرم در جهت بصیرت افزایی بیشتر برنامه ریزی شد، ادامه داد: بهترین راه مقابله با توطئه های دشمن به ویژه تهاجم و شبیخون فرهنگی و رشد و تعالی جوانان تبیین قیام اباعبدالله الحسین‌(ع) است.
 
حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که محرم اکسیری است که ناخالصی ها را می زداید و به انسان حیات می بخشد، تصریح کرد:  استفاده از این ظرفیت و قابلیت ها را باید برای نسل جوان فراهم کرد و این یکی از مهم ترین رسالت های برنامه ریزان فرهنگی کشور است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اساس دین اسلام بر محبت به اهل بیت‌(ع) استوار است که این موضوع مورد قبول اهل سنت نیز است، گفت: محبت به اهل بیت پیامبر‌(ص) اثر بسیاری در دنیا و آخرت برای یک انسان دارد که قبولی عبادات و شفاعت در قیامت از آن جمله است.

حجت الاسلام ولی نژاد در بخش دیگری ازسخنان خود نیز به برچیدن بساط خرافات و پیرایه ها از آیین های عزاداری سرور و سالار شهیدان در این استان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از ورود مجدد برخی خرافه ها، همه هیأت های مذهبی باید دارای مداح و قاری قرآن آموزش دیده و نیز روحانی مورد تأیید باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود با اشاره به تمهیدات اولیه برای برگزاری ایام سوگواری ماه محرم در بخش اجرایی هیأت های مذهبی گفت: هماهنگی و سهمیه برای اطعام دهی با اداره بازرگانی انجام گرفت و سهمیه بندی به آنان اعلام شده است.

وی به بیان احترام به جایگاه واقعی قیام تاریخی عاشورا و پیرایه زدایی از برنامه های هیأت های مذهبی پرداخت و افزود: ستادی به منظور ارزیابی از برنامه های محتوایی هیأت های مذهبی و متون نوحه ها از سوی مداحان و آشنایی با آسیب ها و پیرایه ها ی سوگواری تشکیل شد و آمادگی کامل برای حضور و ارزیابی از سوی ستاد وجود دارد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه سخنان خود از اعزام 800 مبلغ دینی در ایام ماه محرم به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت:  علاوه بر اعزام مبلغان، تمهیدات لازم برای دعوت از سخنرانان کشوری به منظور بصیرت افزایی و بیان وقایع تاریخی قیام ابا عبدالله الحسین(ع) و گفتمان سازی ارزش های اعتقادی برای مردم و نسل جوان صورت گرفته که شاهد حضور آنان خواهیم بود.

حجت الاسلام ولی نژاد اظهار داشت: عاشورا سرمایه‌ گران‌بهایی است که در تاریخ رقم خورد و از آنجا که این سرمایه می تواند تعالی ابعاد این قیام الهی به عنوان عبرت‌های عاشورا مورد ارزیابی قرار گیرد و چنانچه دقیق به آن پرداخته نشود چه بسا آسیب‌پذیر هم باشد.
 
وی با اشاره به برنامه‌ها و کلاس‌های توجیهی برای پیرایه‌زدایی در متون مداحی گفت: در راستای سیاست‌های مراجع تقلید به ویژه مقام معظم رهبری برای خرافه‌زدایی و حفاظت از سرمایه عاشورا، سامان‌دهی و سازماندهی هیأت‌های مذهبی، دوره های توجیهی و آموزشی برای روسای هیأت‌ها‌ی مذهبی و مداحان استان پیش‌بینی شد تا آنچه از سوی آنان خوانده می‌شود، مستند باشد./950/پ202/س
ارسال نظرات