۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۷۵۱

همایش روحانیان مراغه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با آغاز ماه محرم، گردهمایی روحانیان، مبلغان و اساتید حوزه های علمیه شهرستان مراغه برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام امیر حسینقلی زاده، امام جمعه موقت مراغه امروز در گردهمایی روحانیت مراغه ماه محرم را بهترین فرصت برای بیان احکام و معارف اسلامی دانست و اظهار داشت: روحانیون باید در منابر فلسفه قیام امام حسین‌(ع) و هدف آن حضرت از سفر به سمت کربلا را تبیین کنند.

وی با تاکید بر مقابله جدی روحانیت با انحرافات و خرافات در عزاداری ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) گفت: این امر بدون آگاهی به زمان، مخاطب‌شناسی، شناخت شبهات روز دشمن و مطالعات به روز محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام با بیان این‌که باید مؤمنین در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن هوشیار باشند، اضافه کرد: خدمت در کسوت روحانیت، خدمت به اسلام و لباس روحانیت، لباس سربازی امام زمان(عج) است که همه باید در حفظ ارزش، جایگاه و حرمت آن کوشا باشند.

همچنین حجت الاسلام امیری، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مراغه به تشریح مشکلات و مسائل تبلیغی ایام ماه محرم پرداخت و از روحانیان منبری و مبلغان اعزامی خواست نسبت به آگاهی عموم مردم از بیداری اسلامی و اهداف دشمنان نظام اسلامی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

همچنین فرماندار مراغه در سخنانی نقش روحانیت در بیدارگری و بصیرت‌بخشی مردم را بی بدیل دانست و افزود: روحانیت در طول تاریخ همواره بدون هیچ ادعایی برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریفی به صورت جدی وارد میدان شده و حافظ ارزش های دین مبین اسلام بوده است./935/پ202/س
ارسال نظرات