۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۷۵۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

حفظ شؤون دینی رویکرد اصلی مجالس عزاداری باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، عاشورا را فریاد بلند مقاومت، ایستادگی و مبارزه با حق‌کشی‌ها، تحریف، و ستم توصیف کرد و افزود: شعائر عاشورایی سبب عزت مسلمانان شده و جزء هویت و فرهنگ دینی ما محسوب می شود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، روز گذشته‌ در همایش سفیران عاشورایی در مصلای امام خمینی‌(ره) رشت اظهار داشت: عاشورا با گذشت بیش از 14 قرن همواره در دل‌ها زنده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، عاشورا را فریاد بلند مقاومت، ایستادگی و مبارزه با حق‌کشی‌ها، تحریف، و ستم توصیف کرد و افزود: شعائر عاشورایی سبب عزت مسلمانان شده و جزء هویت و فرهنگ دینی ما محسوب می شود.

حجت الاسلام یاری با تاکید بر این که خطبا باید نسبت به تحریف عاشورا هوشیار باشند، بیان داشت: شئون دینی باید در هیأت ‌های عزاداری رعایت شود و در این خصوص لازم است که گویندگان بیشتر روشنگری کنند.

وی با اشاره به رعایت حقوق شهروندی از سوی هیئت‌های عزاداری ابراز داشت: بلندگوی بیرون مساجد و حسینیه ها پس از ساعت 10 شب نباید روشن باشد و در راه اندازی دستجات عزاداری حقوق مردم در رفت و آمدها رعایت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، تعداد هیأهای مذهبی گیلان را بالغ بر 800 هیأت عنوان کرد و افزود: این تشکل های دینی در دهه محرم فعال هستند و فعالیت این هیأت‌ها موجب حضور بیشتر مردم و جوانان در مراسم و زنده نگهداشتن محرم می شود.

حجت الاسلام یاری با تاکید برمصوبه‌ مجلس شورای اسلامی و سیاست دولت، مبنی بر تصویب  اعتبارات برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی‌ ابراز داشت: پس از دریافت این اعتبارات به هیأت‌های مذهبی و مراکزی که نیازمند مساعدت هستند کمک‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که در فرهنگ دینی ضمن پرداختن به مسائل اقتصادی به مسائل فرهنگی و اعتقادی بیشتر پرداخته می‌شود، خاطرنشان کرد: مسائل اقتصادی و رفاهی باید در کنار زندگی اعتقادی باشد و اسلام بر این موضوع تاکید کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از هیأت‌های‌ مذهبی خواست تا برای روشنگری مردم، از خطبا و مداحان با سواد و اهل مطالعه، دعوت کنند و اشعاری انتخاب شود که در آن شعور و معرفت انسان نسبت به اهل بیت‌(ع) بیشتر شود و مورد بهره‌مدی مردم قرار گیرد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که عزاداری‌ها باید به صورت سنتی برگزار شود، اذعان داشت: سخنرانی‌ها، اشعار و مداحی که خوانده می‌شود باید فرهنگ عاشورایی را ترویج دهد و با فرهنگ انحرافی مقابله کند./950/پ203/س
ارسال نظرات