۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۸۰۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

عزاداری امام حسین با رقص علامت‌ها مطابقت ندارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع) است، اظهار داشت: هر موضوع و مسأله ای که ما را از یک عزادار واقعی‌‌بودن دور کند، دشمن را به اهدافش نزدیک‌تر خواهد کرد.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران، علامت، خرافه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز درجمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم با اشاره به اعزام بیش از هزار و 200 مبلغ دینی به مناطق مختلف استان‌ گفت:  مبلغان در سخنرانی‌ها و سایر برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان در ایام ماه محرم، در محتوا بخشی سخنرانی های خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی، ماه محرم را فرصت مناسبی برای تبیین مناسب قیام عاشورا در جامعه دانست و با بیان این که شناخت امام حسین‌(ع) نباید تنها به روز عاشورا و شهادت آن امام همام معطوف شود، افزود: عزاداری‌ها در ماه محرم باید با معرفت حسینی همراه باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این‌که فرهنگ عاشورا را باید آن گونه که هست به مردم شناخت اضافه کرد: عزاداری امام حسین(ع) باقمه زنی و رقص علامت‌ها مطابقت ندارد و مسؤولان هیات ها باید مانع از ورود این خرافه ها به مراسم سوگواری محرم شوند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که عزاداری واقعی امام حسین‌(ع) باید افزون بر گریه برای این امام بزرگوار در جهت تداوم راه، اندیشه، فرهنگ و زنده نگه داشتن این فرهنگ باشد.

وی با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین‌(ع) است، اظهار داشت: هر موضوعی که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک تر خواهد کرد.

حجت الاسلام شکریان، ارایه و معرفی الگوهای صحیح و نمونه فرهنگ اسلامی و آثار متنوع فرهنگی دینی، نرم افزارهای مذهبی، تبیین شیوه های صحیح عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و روشنگری مردم جامعه را از اهداف این سازمان در مناسبت های مذهبی برشمرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، ادامه داد: عزاداری حضرت امام حسین‌(ع) باید اصیل، اهل بیتی و به دور از هرگونه خرافه باشد، بنابراین هیأت‌های مذهبی در ایران که ریشه تاریخی داشته و نقش بسیار مهی در حفظ و ترویج اندیشه‌های دینی برعهده دارند باید برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کنند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که این نقش قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره وجود داشته است و تاثیرات فرهنگی آن در همه دوره های تاریخی به خوبی دیده می شود، ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت این هیأت‌ها نیاز به نظارت دارند تا از بروز بدعت و انحراف‌های احتمالی در این تشکل‌های مذهبی جلوگیری شود.

وی، با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع) است، اظهار داشت: هر موضوع و مسأله ای که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک تر خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز دشمنان از ترس جهانی شدن اسلام به فکر تفرقه افکنی و ضربه زدن به جامعه مسلمین بویژه شیعیان هستند و از هیچ کاری در این خصوص کوتاهی نمی کنند، گفت: نسل جوان ما باید آگاهانه در این شرایط حرکت کنند چرا که این انقلاب ثمره مجاهدت، جانفشانی و فداکاری شهدا و ایثارگران و دلسوزان نظام است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که امام حسین‌(ع) معرفت‌الله و شاخصه معرفت الهی است، گفت: هر کس حسینی شد راه خود را یافته و بر کشتی نجات می‌نشیند.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام به این مهم که امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا چراغ راه جهان اسلام است به خوبی واقف هستند و در همین راستا با تهدیدات نرم و برنامه ریزی توطئه های شوم سعی در منحرف کردن عزاداری ها و دوری مردم از فرهنگ عاشورایی دارند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود برضرورت آسیب شناسی درعزاداری ها و توجه به محتوای اشعار تاکید کرد و اظهارداشت: هیأت های مذهبی باید شان عزاداری های امام حسین (ع) را حفظ کرده و از ورود خرافه در آن جلوگیری کنند.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود، صیانت از روش های اصیل و سنتی در مناسبت های مختلف سوگواری، بویژه ماه محرم الحرام، اصلاح سنت تعزیه خوانی، ارتقای کیفی مداحی و جلوگیری از هرگونه خرافه پرستی در قیام عاشورا را از جمله رویکردهای اصلی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران ذکر کرد. 

وی همچنین از برگزاری 147 دوره آموزشی، ویژه مبلغان مازندران در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون نیز 140 کلاس آموزشی برای مبلغان سنتی این استان برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت شش هزار هیأت مذهبی در استان، ساماندهی و برگزاری کلاس های آموزشی برای این تشکل های دینی را از جمله دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات