۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۹۷۳
استاد حوزه علمیه قم:

وهابیت به دنبال تفسیر به رأی آیات قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: وهابیت در زمینه اعتقادی شاید ضعیف باشد؛ اما در زمینه قرآن بسیار فعال بوده، هر چند این فعالیت منجر به تفسیر به رأی از آیات الهی شده است.
وهابيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، دوره بازآموزی مربیان طرح ملی رحمت ویژه بانوان به مدت سه روز با حضور 150 نفر از بانوان استان های آذربایجان شرقی و اردبیل و استادان حوزه علمیه قم در تبریز برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد انواری، استاد حوزه علمیه قم، امروز در جمع شرکت کندگان در این دوره آموزشی اظهار داشت: هرگونه کم‌کاری در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی در خانواده های مسلمان، با نتایج جبران ناپذیری در سطوح مختلف اجتماعی همراه خواهد بود.

وی با بیان این‌که تلاش مذبوحانه دشمنان در حوزه القای مفاهیمی غلط و وارونه از قرآن به جایی نخواهد رسید، گفت: دشمنان اسلام با حمایت گروه ها و فرض ضاله و منحرف به دنبال معرفی چهره ای خشن و غیرواقع از اسلام و تشیع هستند.

حجت الاسلام انواری تصریح کرد: وهابیت در زمینه اعتقادی شاید ضعیف باشد، اما در زمینه قرآن بسیار فعال بوده، هر چند این فعالیت منجر به تفسیر به رای از آیات الهی شده است، اما زنگ خطر را برای جهان تشیع به صدا درآورده است.

این استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این‌که اتخاذ استراتژی دفاعی برای مقابله به فعالیت ضدقرآنی وهابیت مناسب نیست، خاطر‌نشان کرد: امروز بایستی هر شیعه یک مبلغ حقیقی دین و تشیع باشد، این امر بدون ترویج علوم و معارف قرآنی میان خانواده های ایرانی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه قرآن را قانون اساسی دین دانست و اظهار داشت: هرچه که از معارف و توصیه های قرآن فاصله بگیریم، گرفتاری در جامعه افزایش می یابد، متولیان امور دینی بایستی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی با عموم جامعه کار کنند.

حجت الاسلام انواری با تاکید بر فعالیت کارشناسان قرآنی در تولید برنامه های صدا و سیما گفت: با اینکه رادیو قرآن کارکردی 24 ساعته دارد ولی درصد کمی از آحاد جامعه با این رادیو آشنا هستند و به آن گوش می دهند. /935/پ202/س
ارسال نظرات