۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۱۸۰۲۷
عضو هیأت رییسه مجلس:

آیت الله مدرس شهید راه مبارزه با استعمار انگلیس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مرم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که آیت الله مدرس سلطه استعمارگران در کشور را رسوا کرد، گفت: آن روحانی مجاهد در راه مبارزه با استعمار انگلیس به شهادت رسید.
محمد حسين فرهنگي
محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس صورت گرفت، اظهار داشت: فقیه مجاهد آیت الله سید حسن مدرس یکى از چهره هاى درخشان تاریخ تشیع به شمار مى رود که زندگى، سیره و اخلاق آن عالم وارسته الگویی برای نمایندگان مجلس است.

وی ادامه داد: جهت گیرى هاى سیاسى و اجتماعى آن عالم مجاهد براى مشتاقان حق و حقیقت نمونه خوبى است، وی موقعیت خود را سراسر در راه اعتلاى اسلام نثار و در جهت نشر حقایق اسلامى و دفاع از معارف تشیع مردانه ایستادگی کرد.

فرهنگی با اشاره به مواضع قاطع آن عالم فقیه خاطر نشان کرد: آیت الله مدرس همان بود که خود می گفت، آن عالم مجاهد در بیان حق و حقیقت بر خلاف دیگر نمایندگان که گاه وابسته به برخی جریانات حاکم بودند، مصلحت اندیش نبود و همواره در جهت منافع ملت حرکت می کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: آیت الله مدرس سرانجام به سبب آن‌که با عزمى راسخ چون کوهى استوار در مقابل ستمگران زمان به مقابله برخاست و سلطه‌گرى استعمارگران را افشا نمود، جنایتکاران وى را به خواف تبعید و در کنج عزلت و غریبى این عالم عامل و فقیه مجاهد را به شهادت رساندند.

فرهنگی با اشاره به قاطعیت آیت الله مدرس در برابر ظلم‌های رضاخانی گفت: آن روحانی مجاهد و فقیه در دفاع از ملت حتی اگر تنها می‌ماند، سخن خود را با قدرت بیان می‌کرد که نمونه آن به حوادث پس از اولتیماتم قشون روس برای حرکت به سوی تهران برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه غیرت دینی و ملی از آیت الله مدرس شخصیتی اثرگذار ساخته بود، گفت: مدرس برای رسیدگی به وضع مردم وقت کافی صرف می‌کرد چه زمانی که در کسوت نمایندگی بود و چه سال‌هایی که مجلس را تعطیل کرده بودند.

فرهنگی با اشاره به مردم داری شهید مدرس گفت: ایشان در مدرسه علمیه سپهسالار سابق به درد و دل های مردم گوش می‌ داد و شکایات اهالی شهرستان‌ها را بررسی می‌کرد، حقیقت آن است که نمایندگان ملت بایستی آن شهید مجاهد را الگوی کاری خود قرار داده و همواره منافع ملت را بر منافع شخصی ترجیج دهند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تأکید بر این‌که شهید مدرس الگویی کامل و نمونه ای بارز برای نمایندگان ملت در مجلس بوده و است، خاطر نشان کرد: آن شهید و مجاهد فی سبیل الله سخن حق و مردم را فدای برخی ملاحظه کاری ها و سفارش ها نکرد، امری که امروز بیش از گذشته بایستی نمایندگان ملت در نظام اسلامی به آن توجه داشته باشند./935/ت302/س
ارسال نظرات