۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۰۴۳
امام جمعه اندیمشک:

فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از بین نرود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اندیمشک خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه شد و اظهار داشت: این ماه فرصتی مناسب برای ترویج فداکاری ها و رشادت های شهدای عزیز هشت سال دفاع مقدس است.
حجت الاسلام خدامي، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه اندیمشک، روز گذشته در یادواره شهدای بسیج کوی راه آهن این شهرستان، با اشاره به این که شهادت در راه خدا عزت و افتخاری جاودان است، اظهار داشت: کسانی که در راه خدا جان خود را تقدیم می کنند،انسان هایی با تفکر آسمانی بوده که این سعادت را نصیب خود کردند.

وی بیان داشت: شهدا ،ایثارگران و جانبازان ما از سرمایه های جامعه اسلامی هستند که نقش ارزشمندی در زنده نگه داشتن ارزش‌های اسلام و انقلاب را ایفا کرده اند.

حجت الاسلام خدامی افزود: شهیدان والا مقام دوران دفاع مقدس با الهام از مکتب سرخ شهادت و پیروی از سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) با نثار خون خود در حقیقت حاکمیت ارزش ها را در این آب و خاک احیا کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی اندیمشک با اشاره به فرا رسیدن دهه نخست ماه محرم الحرام، اظهار داشت: اگر مردم جامعه تکلیف اصلی خود را نسبت به فرهنگ عاشورا بدانند به یقین در راستای اشاعه ارزش های ماندگار این واقعه تلاش مستمر و جدی خواهند داشت.

وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، بیان داشت: امام حسین(ع) برای حفظ شرف و آبروی مردم و برای حفظ عظمت و شکوه اسلام قیام کرده و امروز پس از سالیان سال یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیان در برابر این حرکت جاودان امام حسین (ع) و یاران با وفایش، معرفی ارزش های این حماسه تاریخی است.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا در جوامع اسلامی از سوی روحانیان و مبلغان عرصه های دینی، گفت: روحانیان در اشاعه فرهنگ عاشورا در جوامع اسلامی تلاش جدی کنند؛ چرا که امام حسین (ع) برای برپایی صلح و عدالت در برابر کفار قیام کرد و امروزه این خیزش های اسلامی که شکل گرفته برای مقابله با ظلم و جور جهانی است.

وی اظهار داشت: باید برای اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورا، کارشناسان عرصه های دینی به ویژه روحانیان اقدام های لازم را انجام دهند و جوانان و نوجوانان نسل جدید انقلاب را با اهداف عاشورا و قیام حسینی آشنا کنند.

گفتنی است، در این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی به رسم یادبود از جمعی از خانواده های شهیدان معزز تجلیل به عمل آمد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات