۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۱۴۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

شعر آیینی و دینی در انقلاب اسلامی ‌جایگاه بی‌بدیل دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که فرهنگ نیاز به هنر دارد، گفت: هنر نقش زیربنایی و کلیدی در ترویج ارزش های اسلامی دارد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، امروز در جمع تعدادی از شعرای آیینی استان در گرگان در خصوص نقش هنر به ویژه شعر در ترویج ارزش های اسلامی، گفت: هنر در انتقال فرهنگ و ارزش های اسلامی به دلیل ظریف، لطیف و جاذبه داشتن بسیار موثر است و در کوتاه ترین و کم هزینه ترین راه است.

وی با بیان این که شعر برای انتقال مفاهیم به مخاطب و هنر نقش ماندگاری کار را بیشتر به همراه دارد، افزود: بخش زیادی از ماندگاری نهضت کربلا را مدیون شعرا و اشعار شاعران و سرایندگان خود و در جهان اسلام هستیم و هنر نقش کلیدی در ترویج ارزش اسلامی دارد.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به جایگاه شعر آیینی و دینی در انقلاب، ادامه داد: با توجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب اسلامی است شعر و اشعار آئینی و دینی در انقلاب از یک جایگاه برجسته و تاثیر گذاری برخورداراست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در شعر آیینی شعارهای ما در انگیزه بخشی مردم و به صحنه آوردن مردم و گسترش افکار رهبران انقلاب بسیار موثر واقع شد و شعر آیینی و دینی در انقلاب ما یک جایگاه بی بدیل داشت.

وی افزود: شعر آیینی در برخی مقاطع فوق العاده برای انقلاب موثر و مفید بود و توانسته باعث پیشرفت در انقلاب شود و شعرای ما توانستند هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم در ماندگاری انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس از شعر آیینی بهره فراوانی ببرند.

حجت الاسلام ولی نژاد خاطرنشان کرد: جوان فی نفسه به دنبال نشاط، نوع آوری، ابتکار، زیبایی و لطافت است و برای جوان آنچه را که همه این ویژگی ها را داشته باشد جاذبه ایجاد می کند و ما حضور جوان را در جامعه و مساجد و اماکن مذهبی لازم و در عین حال واجب می دانیم.

وی با اشاره به این که جوان سرمایه جامعه است و اگر در جامعه حضور داشته باشد این حضور کار ساز است، گفت: جامعه و نظام کشور را در همه ابعاد می توان به دست جوانان ساخت و برای حضور و ماندگاری جوان به خصوص در اماکن مذهبی همیشه جذاب و عوامل جذب نگهداری مهم بوده است.

حجت الاسلام ولی‌نژاد با بیان این که شعر معمولاً از نشاط، بالندگی احساس و عاطفه برخوردار است، افزود: همه این ویژگی‌ها هم در وجود جوان است و باید این دو ویژگی به راحتی در هم آمیخته شود تا ما شاهد حضور جوان در مساجد و مکان های معنوی بیشتر و بهتر باشیم.

وی در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره گلدسته های سپید برای جذب بیشتر جوانان، گفت: معمولا کارهایی همچون جشنواره ای اگر به درستی اجرا شود مخاطبان خوبی را با خود همراه خواهد کرد و اگر این جشنواره با همه ظرفیت ها و همه جوانب و دقت اجرا شود به طور یقین برای جذب جوانان و نوجوانان برای مساجد موثر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص تاثیر برگزاری جشنواره های جوانان مساجد در بین اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، افزود: اگر این جشنواره ها هدفمند و نظام مند طراحی شود و درکنار جشنواره یک فکری نهفته باشد و به سمت اجرا پیش رود شاهد آثار و برکات آن خواهیم بود و به خصوص این که جشنواره را هدایت کنیم به سمت مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد و برای زنده نگه داشتن مسجد و نشاط مسجد تاثیر فراوانی داشته باشد.

وی همچنین تأکید کرد: از آنجایی‌که عاشورا رسالت بزرگی را بر دوش همه دینداران بویژه افراد آگاه جامعه نهاده است از ابزار هنر که نقش کلیدی در ترویج ارزش‌‌های اسلامی دارد، برای شناساندن زندگی و اهداف متعالی ائمه به نسل جوان باید استفاده شود، چون بخش زیادی از ماندگاری نهضت کربلا را مدیون شعرا و اشعار شاعران و سرایندگان خود و جهان اسلام هستیم و هنر نقش کلیدی در ترویج ارزش اسلامی دارد./950/پ202/س
ارسال نظرات