۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۱۹۳
دبیرکل حزب الله لبنان:

مقاومت اسلامی لبنان از کربلای حسینی الگو گرفته است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به الگوگیری مقاومت لبنان از کربلای حسینی، امام حسین(ع) و یارانشان را الگوی مردان و حضرت زینب را الگوی زنان مقاومت دانست.
سيد حسن نصرالله
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری عزاداران حسینی در کنار مزار سید عباس موسوی، دبیرکل پیشین این حزب در بیروت، الگوگیری مقاومت اسلامی لبنان از کربلای حسینی و ریشه داشتن آن در قیام حسینی را بی نیاز از استدلال دانست و گفت: الگوی والای مردان ما اهل بیت امام حسین(ع) و یاران ایشان و برترین الگوی زنان ما حضرت زینب (س) و دختران ابا عبدالله(ع) است.

وی راستی و اخلاص و پایداری مجاهدان مقاومت و ملت لبنان را برگرفته از مکتب حسینی دانست و با تاکید بر اینکه مقاومت با داشتن چنین الگویی، پایدار و استوار مانده است و دشمنانش را در هم شکسته است، گفت: اگر این گونه نبود، به راستی این آمادگی برای فداکاری و پایداری از کجا می آمد.

سید حسن نصرالله با ابراز اینکه با این روحیه و این فرهنگ، مقاومت توانسته است بیش از 28 سال علیرغم تمامی جنگ ها، ترورها، اسارت ها، دسیسه ها و خنجر از پشت زدن ها همچنان پایدار بماند، گفت: سید عباس موسوی و همسرش سیده ام یاسر دو شاگرد مکتب امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) هستند و ما می توانیم بگوییم که نه تنها در لبنان که در جهان این دو مبارز از بهترین دانش آموختگان مکتب حسین هستند.

وی با تاکید بر اینکه جهان باید این دو شهید و خانواده های آنها را بشناسد و بداند که شهید موسوی چه چیزی را در راهی که انتخاب کرده بود، تقدیم کرده است، افزود: سید عباس موسوی تمام سعی خود را برای ایجاد این مقاومت در لبنان مبذول داشت و همه چیز خود را برای این مقاومت تقدیم کرد و هیچ چیزی را برای شخص خود نخواست.

دبیرکل حزب الله لبنان، شهید سید عباس موسوی را شخصیتی دانست که در تمام میدان های مقاومت حضور داشت و شخصی متواضع و فداکار بود و هیچ پستی نمی خواست و حتی یک روز نیز برای به دست آوردن دبیرکلی تلاشی نکرد و تنها پس از پافشاری برادران مقاومت به تصدی این پست تن داد و افزود: او دارای قلبی محمدی، علوی و هاشمی بود.

وی با تاکید بر اینکه دبیرکل پیشین حزب الله، شهید عباس موسوی از مرگ نمی هراسید و ترس را نمی شناخت و بیشترین شباهت را به جدش امام علی (ع) داشت، گفت: شهادت او نیز دلیلی بر میزان نزدیکی او برای دستیابی به این درجه بود. ما نیز باید از او درس بگیریم و به فرزندان و کودکانمان این امر را بیاموزیم.

سید حسن نصرالله در ادامه به الگو بودن امام موسی صدر، رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان، گفت: او شخصیتی است که همواره جانش را در دستش گرفته و با تمام چالش ها و تهدیدها شخصا رویارو شده است و حتی یک لحظه نیز در این امر تردید نکرده است بلکه برای صلح، احیای اسلام و حمایت از لبنان و وحدت آن تلاش کرده است و هیچ مشکلی نتوانست او را از دستیابی به اهدافش بازدارد./981/ب902/گ
ارسال نظرات