۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۲۲۶
آیت الله طبرسی:

باید به پیکره نظام سلطه و استکبار ضربه بزنیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ساری با بیان این که باید امروز با الگو قرار دادن قیام امام حسین (ع)، در برابر هجمه ها و شبیخون های فرهنگی دشمنان، موضعی تهاجمی گرفت اظهار داشت: باید به پیکره نظام سلطه و استکبار ضربه بزنیم و نگذاریم حتی کوچکترین موقعیت برای فعالیت دشمن فراهم شود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، روز گذشته در همایش بزرگ عاشورائیان و یادواره شهدای دانش‌آموزی که در ساری برگزار شد از ماه محرم به عنوان ماه پیروزی خون بر شمشیر یاد کرد و گفت: مظلومیت حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در واقعه تلخ و غم‌بار عاشورا را می توان با پیام رسانی از طریق مداحی در مجالس سوگواری برای جامعه بیشتر بازگو کرد. 

وی نهضت حسینی را یک حماسه بزرگ اسلامى و الهى دانست و بیان این که این نهضت عظیم تا ابد ماندگار خواهد ماند، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عاشورایی در جامعه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که قیام عاشورا برای همه گروه های سنی دارای یک درس و الگوی مناسب است، تصریح کرد: امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایشان به بشریت ثابت کردند که در راه ترویج احکام الهی از همه هستی خشود گذشتند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امام حسین(ع) برای حراست از اسلام ناب محمدی جانش را فدای اسلام کرد، ادامه داد: عدم سازش با ظالمان و دفاع از امربه معروف و نهی ازمنکر مهم ترین اثر قیام حسینی بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پیام های قیام امام حسین (ع) گفت: بزرگترین پیام عاشورا، حفظ ارزش ها و عمل به فرائض دینی، آزادگی و آزاد مردی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که قیام امام حسین(ع) سبب احیای ارزش های ناب دینی و جلوگیری از به حاشیه رفتن دین از سوی ظالمان آن زمان شد، خاطرنشان کرد: رفع جهالت و ضلالت مردم،خیزش عمومی، حرکت و اقدام تنها برای خدا از مهم ترین آثار اجتماعی قیام سالار شهیدان بود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای خدشه دار کردن فرهنگ ناب حسینی در جامعه دینی، گفت: تبیین آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی می تواند بهترین سد برابر توطئه افکنی های دشمنان باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران، نهضت عظیم حسینی را سر منشأ بسیاری از قیام های مردمی در کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز با بهره گیری از آرمان های قیام حسینی شکل گرفت و امروز به عنوان یکی از کشورهای تأثیر گذار دنیا محسوب می شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که رزمندگان کشورمان نیز در هشت سال دفاع مقدس نیز  با الگو قرار دادن ارزش های قیام عاشورا در برابر همه ابر قدرت های دنیا ایستادگی کردند، گفت: ملت ایران اسلامی همواره در مسیر اهداف قیام حسینی گام برداشته اند.

وی ادامه داد: امروز باید با الگو قرار دادن قیام امام حسین (ع)، در برابر هجمه ها و شبیخون های فرهنگی دشمنان، موضعی تهاجمی گرفته و به پیکره نظام سلطه و استکبار ضربه بزنیم و نگذاریم حتی کوچکترین موقعیت برای فعالیت دشمن فراهم شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات