۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۲۵۴
آیت الله شبستری:

یکی از دلایل افزایش آمار طلاق بدحجابی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش آمار طلاق، مساله بدحجابی بانوان است، گفت: ادامه چنین وضعیتی، بسیار مشکل آفرین و دردساز خواهد بود.
 آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع عزاداران سوگوار تاسوعای حسینی در تبریز به تشریح فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: احیای فرائض دینی که پس از ارتحال پیامبر اسلام(ص) رو به فراموشی رفته بود، از مهمترین اهداف نهضت حسینی بود.

وی با بیان اینکه اباعبدالله الحسین(ع) برای احیای دین و یادآوری سفارشات جد بزرگوارش قیام کرد، افزود: آن حضرت شهید راه نماز و امر به معروف و نهی از منکر است، شیعه برای بزرگداشت شعائر اسلامی و فرائض دینی هزینه های بزرگی پرداخت کرده است.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه تذکر لسانی کمتر مسؤولیت شیعه در برابر منکرات و ناملایمات است، گفت: بدعت و پیرایه بستن به عزاداری های امام حسین(ع) نمونه ای از منکرات در جامعه است که بایستی برای مقابله با اینگونه خرافات اقدامات جدی صورت گیرد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: عزاداری برای شهدای کربلا باید بر اساس آموزه های دینی و رهنمودهای بزرگان دین باشد، در غیر این صورت هر گونه بدعت در این رابطه جزو منکرات به شمار رفته و باید جلوی آن گرفته شود.

عضو خبرگان رهبری با تشریح شرایط امر به معروف و نهی از منکر، بر مقابله با مظاهر بدحجابی در جامعه اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه عده ای قلیل با الگوگیری از فرهنگ مبتذل غرب نه تنها برای خود، بلکه برای دیگر آحاد جامعه نیز ارزشی قایل نیستند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش آمار طلاق، مساله بدحجابی بانوان است، تصریح کرد: ادامه چنین وضعیتی برای افرادی که به دلیل مشکلات مالی، اشتغال و نبود امکانات قادر به ازدواج نیستند، بسیار مشکل آفرین و دردساز خواهد بود.

آیت الله شبستری افزود: کارهای فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برای معاندین و کسانی که اصرار بر بدحجابی و بی عفتی عمومی دارند، نمی تواند کارساز باشد و باید با این افراد قلیل برخوردهای مناسب صورت بگیرد./935/پ202/ص
ارسال نظرات