۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۳۷۴
آیت الله نظری:

عزاداری امام حسین سبب بقا و نجات بشریت شده است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این که برکات منبر و عزاداری برای امام حسین(ع) از سوی شیعیان حسینی سبب بقاء و نجات بشریت شده است، بیان داشت: اگر امروز مسلمانان به ویژه شیعیان در دنیا آبرو و عزتی دارند به برکت امام حسین‌(ع) است.
آيت الله نظري خادم الشريعه آيت الله نظري آيت الله عبدالله نظري خادم الشريعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری، خادم الشریعه در مراسم سومین روز از شهادت امام حسین(ع) که صبح امروز در بیت ایشان برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، گفت: در حدوث عالم برکت حسین، در بقاء عالم نورانیت حسین و در نجات آدم در دنیا و در روز جزاء نیز برکت وجودی امام حسین(ع) نقش آفرین است.

وی، دل دادن به امام حسین(ع) را چراغ هدایتی برای بشر دانست و افزود: اگر نور حسینی در دل هر فردی نهادینه شود به طور حتم راه صحیح را پیدا خواهد کرد.

آیت الله نظری خادم الشریعه، حضور در مجالس عزاداری امام حسین(ع) و به سوگ نشستن برای سید و سالار شهیدان را سبب سعادت دنیوی و اخروی برای انسان دانست و خاطرنشان کرد: نورانیت امام حسین(ع) انسان را از گمراهی نجات می دهد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با اشاره به این که پیش از واقعه کربلا پنج مورد روضه خوانی برای امام حسین(ع) صورت گرفت، گفت: زمانی که لوح و قلم را می نوشتند، نام حسین(ع) و کربلا خونین شد.

وی در ادامه افزود: زمانی که حضرت آدم گرفتار شد جبرئیل به او گفت چرا به حسین متوسل نمی شوی که حضرت آدم به سید و سالار شهیدان متوسل شد و نتیجه گرفت.

آیت الله نظری با اشاره به این که سومین روضه‌خوانی در روز ولادت امام حسین(ع) است، ادامه داد: چهارمین مورد نیز عزاداری شیعیان برای سید و سالار شهیدان است که بسیار حائز اهمیت است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که برکات منبر و عزاداری برای امام حسین(ع) از سوی شیعیان حسینی سبب بقاء و نجات بشریت شده است، بیان داشت: اگر امروز مسلمانان به ویژه شیعیان در دنیا آبرو و عزتی دارند به برکت امام حسین (ع) است.

وی، پنجمین وآخرین روضه خوانی برای امام حسین(ع) را در روز قیامت و از سوی پیامبر گرامی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در روز قیامت منبری آماده می شود و خود پیامبر اسلام(ص) روضه خوانی می کنند.

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: درآن زمان هر کسی خدمتی به امام حسین(ع) کرده باشند و رنگ و بوی حسینی داشته باشند درآن مجلس حضور خواهد داشت.

وی با بیان این که بهشت از نورانیت امام حسین(ع) آفریده شده است، خاطرنشان کرد: سید و سالار شهیدان درآن دنیا شفاعت کننده است و دل دادن به این امام همام ما را در این دنیا و آخرت سعادتمند خواهد کرد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که جهان توحید دارد، گفت: برخی مکاتبی که سخنان بیهوده در خصوص جهان می زنند هیچ گونه دلیل و برهانی ندارند.

وی ادامه داد: جهان توحید و خلقت استعداد و کمال است و استعداد با شرایط به فعلیت می رسد و فعلیت آن دین است و بشر با دین و عقل به کمال مطلوب می رسد و دین اسلام نیز با قرآن محمدی تکمیل شد.

آیت الله نظری خادم الشریعه، نبوت را نعمت خاصه برشمرد و با بیان این که این نعمت خاصه با آمدن پیغمبر خاتم ختم شد و دایره نبوت بسته شد، گفت: دین با نور قرآن محمدی تکمیل شد، اما امات نعمت عامه است.

وی با اشاره به این که حاجت بشر که به خیر و صلاح او است در شش جهت وجود دارد، ادامه داد: این شش مورد فردی، جمعی، دنیوی، اخروی، روحی و جسمی است وبه غیر این شش قسم نداریم.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که همه حوائج را قرآن داده است و دستورات را نیز اسلام ناب محمدی بیان کرده است، گفت: اسلام باید حالت بقایی در عالم داشته باشد و دین باقی است و تا زمانی که بشر وجود دارد امامت نیز وجود خواهد داشت.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که دین همانند قانون جنبه عملی دارد، افزود: خداوند متعال با ارائه جنبه علمی و دستور آن را به اتمام رساند، اما جنبه عملی بشر هنوز تکمیل نشده است.

وی، وجود امام برای بیان و نگهداری دین را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه به دلیل غفلت بشر در طول تاریخ ائمه اطهار(ع) را به شهادت رساندند.

آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که خلقت تکمیل شد، اما هدایت درجهت نتیجه به اتمام نرسید، ادامه داد: به همین دلیل حکمت خلقت ایجاب می کند که صاحب الزمان بماند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با بیان این که دین جنبه تربیتی دارد و با قیام، جنگ و شمشیر در تضاد است، خاطرنشان کرد: قیام در اسلام به دو قسم بود که یکی قیام مظلومانه و دیگری قیام قاهرانه بود.

وی، قیام امام حسین(ع) را نمود عینی از قیام مظلومانه دانست با بیان این که اگراین امام همام قیام نمی کردند دین اسلام به کلی تحریف می شد و از بین می رفت، تصریح کرد: این امام مظلوم با قیام خود مانع نابودی دین مبین اسلام شد.

آیت الله نظری، حکومت بنی امیه را حکومتی نادان، جاهل و خودخواه توصیف کرد و ادامه داد: جهالت و خودخواهی بدترین درد یک بشر است و سبب هدر رفتن همه چیز می شود.

وی، ظهور حضرت ولی عصر(عج) را سبب جهانی شدن نهضت حسینی دانست و تصریح کرد: ظهور امام زمان(عج) تحمیلی نیست بلکه تکمیلی است، چون مردم زمانی که از گناه، معصیت و ظلم خسته می شوند خواستار برپایی یک حکومت دینی هستند و آن گاه حضرت ولی عصر(عج) ظهور خواهند کرد.

آیت الله نظری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که مردم باید قدر علما، روحانیت، طلاب حوزه های علمیه را بدانند، تصریح کرد: خوشبختانه ملت ولایت مدار ایران اسلامی در چند دهه اخیر همواره احترام ویژه ای برای علما و روحانیت قائل بوده و هستند.

وی با بیان این که مرکب قلم علما از خون شهدا بالاتر است، گفت: این نشان دهنده جایگاه علما و روحانیان در دین اسلام است که مردم باید به آن توجه ویژه داشته باشند./950/پ201/س
ارسال نظرات